محدودیتی برای فعالیت بانوان به عنوان افسر کشتی های اقیانوس پیما وجود ندارد/ استفاده از افسر کشتی اقیانوس پیما به نظر مالکان کشتی ها وخطوط کشتیرانی بستگی دارد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرو دریانوردی، حسین یونسی اظهار کرد: تا یک دهه قبل به صورت محدود برخی از بانوان می‌توانستند در رشته های افسری و ملوانی پس از…

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرو دریانوردی، حسین یونسی اظهار کرد: تا یک دهه قبل به صورت محدود برخی از بانوان می‌توانستند در رشته های افسری و ملوانی پس از طی دوره های آموزشی و اخذ گواهینامه های شایستگی و مهارت، بر روی کشتی های محدود (زیر ۳۰۰۰ و زیر ۵۰۰ GT) مشغول به کار شوند، البته تعدادشان انگشت شمار بود و در رده‌های نامحدود افسری هیچ بانویی در کشور ادامه تحصیل نداده بود.

وی با اشاره به اینکه مجوز ادامه تحصیل بانوان در رده افسری نامحدود از اواخر دهه ۹۰ توسط سازمان بنادر و دریانوردی صادر و به برخی از موسسات غیر دولتی اجازه داده شد تا دانشجوی افسری نامحدود جذب کنند، افزود: علاوه بر کنوانسیون‌های بین المللی دریانوردی، در قوانین و مقررات داخلی نیز هیچ محدودیتی برای ادامه تحصیل، کسب مهارت و فعالیت بانوان به عنوان افسر کشتی های اقیانوس پیما وجود ندارد ولی انتخاب بانوان زبده به عنوان افسر کشتی های اقیانوس پیما، به نظر مالکان  کشتی ها و خطوط کشتیرانی بستگی دارد.

یونسی با بیان اینکه می توان درآمد مناسب و سفر به کشورهای مختلف دنیا را به عنوان عوامل جذاب این حرفه برشمرد، گفت: گرچه در این حرفه دوری از خانواده می تواند مشکلات خاص خودش را داشته باشد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان که پیش از این سابقه فعالیت های مختلف در رابطه با تخصص های دریایی را در کارنامه کاری خود دارد، تصریح کرد: در طی سال ها فعالیت، هنگام بازرسی فنی از کشتی های اقیانوس پیما در جنوب کشور، شاهد حضور افسران زن بر روی کشتی های خارجی بوده که در اداره امور کشتی بسیار توانمند و موثر بودند.

گفتنی است، تعداد محدودی از بانوان از سال ۱۳۹۸ به بعد در رشته افسر دومی نامحدود در برخی از موسسات آموزش دریانوردی مورد تایید سازمان بنادر و دریانوردی  تحصیل کردند.

بازنشر مرین‌پرس به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی

بازدید: 62

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *