آغاز عملیات تعمیرات اساسی ۲ پست اسکله در بندر امام خمینی

معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر ودریانوردی خوزستان گفت: عملیات تعمیرات ۲ پست اسکله در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی با اعتباری معادل ۴۵۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات سازمان بنادر و دریانوردی در مساحت ۲۰ هزار متر مربع آغاز شد.

آغاز عملیات تعمیرات اساسی ۲ پست اسکله در بندر امام خمینی

 

به گزارش خبرنگار مانا، صدراله بهرامی در گفتگوی رسانه‌ای اظهار داشت: در جریان تعمیرات این ۲ پست اسکله که با هدف نوسازی زیرساخت‌های بندری و افزایش ظرفیت باربری اسکله‌ها صورت می‌گیرد عرشه و پایه آن‌ها تقویت می‌شود.
بهرامی در تشریح ویژگی‌های این تعمیرات گفت: استفاده از پوشش حفاظتی برای سرشمع‌ها، شمع‌ها، قطعات پیش‌ساخته بتنی پشت فندری و حفاظت پیشانی از ویژگی برجسته در جریان این تعمیرات اساسی است.
وی همچنین اجرای ژاکت بتنی برای سرشمع‌ها و شمع‌های پروژه با بتن مناسب، تعمیرات سرشمع‌های دوبل در ناحیه میانی دال عرشه با روش شاتکریت، اجرای پشت ضربه‌گیر‌ها و تیر‌های پیشانی به صورت پیش‌ساخته از دیگر مراحل تعمیراتی این پروژه عنوان کرد.
معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر ودریانوردی خوزستان، تعمیرات ضربه‌گیر‌های این دو پست اسکله، تعمیرات درز انبساط در حدفاصل اسکله‌ها و حذف درز انبساط‌ها در میان اسکله و تعویض روکش آسفالتی، تعمیرات سقف و دیواره تونل سرویس‌ها و اجرای تیر تقویتی در دهانه انتهایی عرشه متصل به تونل سرویس را از جمله بخش‌های تعمیراتی اسکله‌ها عنوان کرد.
بهرامی با بیان اینکه تعمیرات اساسی، نوسازی و تقویت اسکله‌های بندری تأثیر به سزایی در افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا دارد، خاطرنشان کرد: مجموعه این فعالیت‌ها در نهایت به توسعه اقتصاد دریامحور به عنوان یکی مؤلفه‌های توسعه بازرگانی کشور منجر خواهد شد.
وی اظهار امیدواری کرد: عملیات تعمیرات این دو پست اسکله طی مدت ۱۸ ماه به تمام برسد و با بهره‌گیری از آنها، بر توان عملیاتی این بندر به منظور پذیرش کشتی با ابعاد و وزن بیشتر و خدمات‌رسانی به صاحبان کالا و جلب رضایت مشتریان افزوده شود.

بازنشر مرین‌پرس به نقل از مانا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

راه‌اندازی سازمان جدید امنیت سایبری دریایی

چ خرداد 30 , 1403
  به گزارش مانا؛ راه‌اندازی سازمان امنیت سایبری دریایی بین‌المللی (IMSCO) در زمان افزایش نگرانی در مورد امنیت سایبری در حمل و نقل، هم با افزایش شدید اتصال کشتی به ساحل و هم با اعمال مقررات بین‌المللی جدید صورت گرفت. سازمان امنیت سایبری دریایی بین‌المللی گواهینامه‌ای برای مشاوران امنیتی، ثبت […]
راه‌اندازی سازمان جدید امنیت سایبری دریایی

همچنین بخوانید: