هوای ۲ شهر بندری هندیجان و خرمشهر در وضعیت قرمز آلودگی

هوای ۲ شهر بندری هندیجان و خرمشهر در وضعیت قرمز آلودگی

 

به گزارش خبرنگار مانا، براساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون، وضعیت هوا در هندیجان با شاخص ۱۵۶ و خرمشهر با ۱۵۱ میکروگرم بر مترمکعب در وضعیت ناسالم و قرمز قرار دارند.
آبادان نیز با شاخص ۱۳۳، ماهشهر ۱۱۳ و شادگان با ۱۰۲ میکروگرم بر متر‌مکعب در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس ثبت شده است.
بر‌اساس داده‌های سامانه پایش کیفی هوای کشور وابسته به سازمان حفاظت محیط زیست، هوای هیچ یک از شهر‌های بندری و ساحلی خوزستان در وضعیت پاک نبوده‌اند.
مرکز بهداشت خوزستان از افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان در شرایطی که هوا  ناسالم است درخواست کرد از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل خودداری کنند وحتی‌الامکان از منزل خارج نشوند.
با وجود آلودگی هوا، فعالیت عادی بنادر تجاری و آزاد خوزستان به خصوص بندر امام خمینی بدون وقفه ادامه دارد.
نشست هوا (اینورژن)، جهت باد، فعالیت صنایع بزرگ و آلاینده و آتش زدن بقایای محصولات کشاورزی به خصوص گندم از عوامل اصلی آلودگی هوا در شهر‌های بندری و ساحلی خوزستان هستند.  
در سال جاری هوای اغلب شهر‌های ساحلی و بندری خوزستان در وضعیت قرمز و نارنجی بوده‌اند.
هواشناسی خوزستان پیش‌بینی کرده است در روز‌های آینده با نفوذ توده گرد و خاک از بیابان‌های جنوبی عراق، کیفیت هوای شهر‌های بندری و ساحلی خوزستان باز هم کاهش یابد.

بازنشر مرین‌پرس به نقل از مانا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

صرف ۱۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار در ۵۰ پروژه بندر ماهیگیری

ی خرداد 20 , 1403
  الیاس واحدی در گفتگو با خبرنگار مانا به نقش توسعه اقتصادی دریامحور و بنادر ماهیگیری در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: بنادر ماهیگیری به دلیل قرار گرفتن در محل اتصال فعالیت‌های اقتصادی خشکی و دریایی نقش بی‌بدیلی در اقتصاد دریامحور و ارتباط آن با مجموعه فعالیت‌های سرزمینی دارند. […]
صرف ۱۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار در ۵۰ پروژه بندر ماهیگیری

همچنین بخوانید: