آسیا بزرگترین وارد کننده LNG جهان

آسیا بزرگترین وارد کننده LNG جهان

 

به گزارش گروه بین‌الملل مانا، سایت پورت نیوز اعلام کرد: در حالی کشور‌ها‌ی نام برده وارد کنندۀ بزرگ و عمدۀ گاز LNG هستند که سهم واردات آن‌ها نسبت به سال ۲۰۲۱ میلادی کاهش نشان می‌دهد، این کشور‌ها در سال ۲۰۲۱ میلادی، ۵۳ درصد از گاز LNG آسیا را به خود اختصاص داده بودند.  

کاهش واردات سه کشور عمده آسیا به این دلیل است که واردات کشور‌های اروپایی بالا رفته است.  

بر‌اساس گفتۀ «جورج پروکوپیو» از شرکای شرکت Dynagas LNG، کاهش عرضۀ طبیعی روسیه به اروپا در دو سال گذشته منجر به واردات گاز توسط کشور‌های آسیایی شده است و در حال حاضر چین در رتبه اول واردات گاز LNG قرار دارد و از کره جنوبی و ژاپن  پیشی گرفته است.

در ادامۀ این گزارش آمده است واردات گاز LNG در هند، تایوان و اسپانیا وجود دارد که دلیل آن افزایش تقاضا و تمرکز کشور‌ها به استفاده از گاز طبیعی به منظور کاهش آلودگی هوا است.  

همانگونه که اشاره شد با لغو محدودیت کووید ۱۹ در سال ۲۰۲۳ میلادی در چین واردات LNG این کشور سیر صعودی گرفت و دلیل آن هم تغییر سیاست چین در استفاده از گاز طبیعی به جای زغال سنگ در کارخانجات تولیدی است.  

چین در حال حاضر سهم زغال سنگ را از ۶۴ درصد به ۵۶ درصد کاهش داده است که در حال حاضر روند کاهشی آن ادامه دارد. در همین حال تقاضای گاز طبیعی چین از ۵.۵ درصد به ۸.۲ درصد افزایش یافته است.  

در پایان این گزارش آمده است چین در نظر دارد در یک اقدام هماهنگ بر‌اساس چهاردهمین برنامه پنج ساله خود برای کاهش انتشار دی اکسید کربن تا سال ۲۰۳۰ میلادی استراتژی مشخص تدوین کند.  

بازنشر مرین‌پرس به نقل از مانا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

قرارداد ایران و هند برای توسعه بندر چابهار امضا شد

د اردیبهشت 24 , 1403
تین نیوز وزیر بنادر، کشتیرانی و آبراهه های جمهوری هند، امضای قرارداد مشترک ایران و هند برای توسعه بندر شهید بهشتی چابهار را عامل اعتمادسازی برای تجار جهان خواند. به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، سارباناندا سونوال، وزیر بنادر، کشتیرانی و آبراهه های جمهوری هند، […]

همچنین بخوانید: