در بیست و هفتمین گردهمایی و رویداد یدککش و نجات دریایی ۲۰۲۴ در دبی، یدک کش الکتریک مدل ۲۵۱۳، به عنوان یک یدککش نوین معرفی شد که ویژگیهای منحصر به فرد الکتریکی آن، امکانات بسیاری را برای صنعت نجات و یدککشی در نظر گرفته است. این یدککش با کشش بولارد ۷۰ تنی، به عنوان یک ابزار قدرتمند در کمک به کشتیها به خصوص کشتیهای بزرگ، در مواقع اضطراری عمل میکند. همچنین به دلیل هزینه تعمیر و نگهداری کمتر نسبت به یدککشهای دیزلی، این مدل از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه تلقی میشود.

با توجه به آخرین مقررات انتشار آلاینده سطح ۳ IMO، این یدککش از ژنراتورهایی استفاده میکند که با این استانداردها همخوانی دارند. این رویکرد میتواند بهبودی قابلتوجهی در استراتژیهای انتقال برق برای ناوگان خدمات دریایی ایجاد کند. همچنین این طرح شامل تأسیسات ساحلی در بندر خلیفه است که میتواند تا ۱.۵ مگاوات برق را برای شارژ ارائه دهد و به منظور تأمین نیازهای یدککشهای پشتیبانی آماده شده است. با دارا بودن امکانات شارژ ساحلی، این یدککش قادر خواهد بود از توان الکتریکی خود بهره برداری کرده و به طرز قابل توجهی به کاهش آلودگی هوا کمک کند. همچنین این یدککش قادر است حداقل دو عملیات بکسل را با یک بار شارژ انجام دهد و تنها در مدت دو ساعت به طور کامل شارژ شود. سیستم باتری برای تحمل ۳۰۰۰۰ چرخه در طول چرخه عمر خود طراحی شده است که با طول عمر کشتی مطابقت دارد.