مهدی بروغنی ادامه داد: همزمان شناور جستجو و نجات ناجی ۱۲ که به علت ورود طناب به داخل سیستم رانش دچار سانحه شده بود بعد از داکینگ و رفع نقص و تعویض بخشهای آسیب دیده به آباندازی شد.
معاون فنی و نگهداری ادارهکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از مهمترین ویژگی این تعمیرات به استفاده از توان سازندگان داخلی در ساخت و تراش بوشهای شافت و پروانه یدک کش رشید ۲ اشاره کرد.
بروغنی، عمده تعمیرات این دو فروند یدک کش شامل داکینگ خزه تراشی شستشوی بدنه زیرآبی و روآبی گریت بلاست و زنگ زدایی ضخامت سنجی بدنه مطابق آیین نامه موسسات ردهبندی رنگآمیزی بازدید شافت و پروانه و سیستم رانش بازدید و لایروبی مخازن باز کردن و اندازهگیری سیستم مهار شامل لنگر و زنجیر لنگر و تعمیرات سیستم لولهکشی است.
داکینگ و آنداکینگ به عملیات به آب اندازی و از آب گیری گفته میشود.
سرسره تعمیراتی در بندر شهید رجایی با ظرفیت بالاکشیدن شناورهایی تا تناژ یکهزار و ۵۰۰ تن در سال ۱۳۶۷ در مجاورت موج شکن شرقی این بندر احداث شده است.
پایان پیام/
بازنشر مرینپرس به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی