
به گزارش بندر و دریا، ژیلا گردانی تصریح کرد: در بخش فعالان خصوصی صنعت (شرکتهای کشتیرانی، کشتیسازیها، ارائهدهندگان خدمات بندری، موسسات آموزشی و…) در حال حاضر آمار دقیق و بهروزی از میزان مشارکت زنان گزارش نشده اما به نظر میرسد بخش خصوصی نسبت به بخش دولتی استقبال بهتری از حضور زنان در صنعت دریایی و بندری، البته در امور دفتری، اداری و اسنادی و نه در بخش تخصصی و مدیریتی داشته است.
وی با یادآوری اینکه طی سالهای اخیر در خصوص ورود و نقشآفرینی زنان در صنعت دریا و بندر اظهارات متعددی بیان شده است، افزود: زنان ۵۰ درصد نیروی کار توانمند و بالقوه این سرزمین هستند. توانایی و نقش موثر آنها بهویژه در حوزههای سیاستگذاری، مدیریت و خلاقیت نادیده گرفته شده است. موفقیت چشمگیر معدود بانوان حاضر در حوزههای مدیریتی این صنعت در سالهای اخیر بیانگر این مطلب است که صنعت بندری و دریایی کشور برای خروج از روزمرگی و کمبهرهوری ناگزیر است در آینده نهچندان دور سهم قابل توجهی از صنعت بهویژه در حوزه کرانه و پسکرانه را به زنان توانمند، متخصص و ریسکپذیر واگذار کند. او بیان کرد: بهشخصه معتقدم هر فردی (زن یا مرد) چنانچه دارای هدف مشخص باشد، به توسعه مهارتها و توانمندیهای خود بپردازد، خود را باور کند، بهانهتراشی را رها کند و انتظاراتش از سیستم و سیاستگذاران صنعت را به حداقل برساند، ناگزیر از دیده شدن و موفق شدن است. در عین حال، تحول در صنعت بندری و دریایی کشور زمانی رخ میدهد که در اداره امور، نگاه جنسیتی به نگاه تخصصگرایی تغییر یابد.
گردانی از سال ۱۳۸۶ بهعنوان کارمند رسمی سازمان بنادر و دریانوردی فعالیت داشته و حضور در بخشهای توافقنامههای بینالمللی، تعرفهگذاری خدمات بندری و دریایی، کارشناس سوانح دریایی (بندر نوشهر) را در کارنامه فعالیت خود دارد. نظارت بر پروژه ملی مراکز لجستیک بندری (شهرهای لجستیک بنادر خوزستان، هرمزگان و چابهار ـ دهکدههای لجستیک جاسک، بوشهر و امیرآباد) از دیگر تجربیات وی است
بازنشر مرینپرس به نقل از بندر و دریا