شرکت Fortescue در حال انجام تست های دریانوردی و پیشرانه اولین کشتی با سوخت آمونیاک است

اخبار تکنولوژی شرکت Fortescue در حال انجام تست های دریانوردی و پیشرانه اولین کشتی با سوخت آمونیاک است تست های دریانوردی اولین کشتی سوخت آمونیاک شرکت Fortescue استرالیا، در حال…





اخبار تکنولوژی

شرکت Fortescue در حال انجام تست های دریانوردی و پیشرانه اولین کشتی با سوخت آمونیاک است

شرکت Fortescue در حال انجام تست های دریانوردی و پیشرانه اولین کشتی با سوخت آمونیاک است


تست های دریانوردی اولین کشتی سوخت آمونیاک شرکت Fortescue استرالیا، در حال انجام است. اوایل سال جاری میلادی بارگیری نخستین بخش از سوخت آمونیاک شناور مذکور تکمیل شد و پس از مرحله دوم ذخیره سازی، مراحل بعدی تست های دریانوردی در حال پیگیری است. تست ها با همکاری و نظارت دقیق سازمان بنادر و دریانوردی سنگاپور (MPA) به عنوان دولت صاحب پرچم شناور، انجام می شود. MPA با روشهای جدید و سختگیرانه تر که شامل مدل سازی گازهای خروجی سوخت آمونیاک و نظارت به وسیله پهباد می باشد، ایمنی کشتی را بررسی می کند. به دلیل فقدان مقررات دریایی برای سوخت آمونیاک، MPA به دنبال توسعه ی مدلی برای کنترل و تأیید ایمنی شناورهایی است که از این نوع سوخت استفاده خواهند کرد.

 شرکتFortescue  با تغییراتی که بر روی شناور MMA Leveque (وزن مرده ۳۱۰۰، ساخت ۲۰۱۰( در سال ۲۰۲۳ انجام داد، یکی از چهار موتور کامینز آن را به سوخت آمونیاک تبدیل کرد و بدین ترتیب اولین کشتی جهان با سوخت آمونیاک وارد فاز عملیاتی شد. تست های دریانوردی شناور Fortescue Green Pioneer در اواخر سال ۲۰۲۳، توسط افسران کنترل ایمنی بندری سنگاپور و موسسه رده بندی DNV با بارگیری سه تن آمونیاک، طی ۷ هفته انجام شد.

دور بعدی این بازرسی ها با بارگیری چهار تن آمونیاک مایع دیگر به همراه دیزل و روغن گیاهی هیدروژنه، که نوعی سوختی زیستی از نسل دوم است، در لنگر گاه رافلز سنگاپور آغاز گردید. از ۲۳ آوریل تا ۲ می، سازمان بنادر و دریانوردی سنگاپور همراه با موسسه رده بندی DNV تستهای قدرت نیروی رانش و مانور شناور را انجام دادند که شامل تست های ارزیابی و تأیید تطابق با الزامات انتشار NOX نیز بودند. همچنین توانایی موتور کشتی برای استفاده از ترکیب های متفاوت سوخت زیستی و آمونیاک نیز مورد بررسی قرار گرفت.

تست های انجام شاده در ماه های فوریه و مارس شامل ارزیابی سیستم ذخیره سازی آمونیاک، پایپینگ، سیستم تحویل سوخت، موتورهای تجهیز شده و قابلیت دریانوردی شناور بودند.

Fortescue که با موسسات تحقیقاتی، شرکای صنعتی و سازمان‌های دولتی و غیر دولتی از جمله MPA و DNV همکاری می‌کند، قصد دارد از PSV برای افزایش آگاهی برای استفاده از آمونیاک و نشان دادن قابلیت های عملیاتی آن در بخش دریایی استفاده کند.

انتظار می‌رود در این رابطه، چندین پروژه نوآورانه دیگر نیز ادامه یابد، از جمله شرکت NYK  تلاش‌هایی را در ژاپن برای تبدیل یدک کش خود  با سوخت LNG به آمونیاک را در سال جاری انجام داده است. تا کنون، تنها تعداد انگشت شماری از مالکان کشتی ها، کشتی های با سوخت آمونیاک را سفارش داده اند، چراکه منتظر قوانین، نتایج و تجربیات استفاده از این نوع سوخت در شناور ها می باشند.

منبع:

  1. maritime-executive

بازنشر فانوس دریا به نقل از مرین تاپیکس

بازدید: 39

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *