پیام ما به تمام کشورها صلح و دوستی است

به گزارش خبرگزاری مهر، دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه در جمع وابستگان نظامی مقیم تهران گفت: ما…

به گزارش خبرگزاری مهر، دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه در جمع وابستگان نظامی مقیم تهران گفت: ما همواره پیام صلح و دوستی را به تمام کشورهای دنیا صادر می‌کنیم و در راه دفاع از کشورمان کوچک‌ترین خدشه به امنیت ایران را قاطع و پشیمان‌کننده پاسخ می‌دهیم.

دریادار پاسدار تنگسیری با یادآور شدن حماسه ۱۶ مهر، روز شکست هیمنه پوشالی شیطان بزرگ آمریکا در خلیج فارس، افزود: ۱۶ مهر ۱۳۶۶ یادآور نبرد مستقیم دلاوران از جان گذشته نیروی دریایی سپاه پاسدران انقلاب اسلامی با شیطان بزرگ در خلیج فارس است، در این روز یکی از برگ‌های زرین و افتخارآمیز تاریخ باشکوه انقلاب اسلامی در مقابله با استکبار جهانی با جانفشانی سردار شهید نادر مهدوی و همرزمانش در خلیج همیشه فارس رقم خورد.

وی با اشاره به اینکه اقتدار ما ریشه در ایمان رزمندگان نیروی دریایی سپاه دارد، اضافه کرد: قدرت فقط منحصر به تجهیزات نیست و ما هیچگاه شروع کننده جنگ در خلیج فارس نبودیم، اما وقتی پایانه‌های نفتی، کشتی‌های نفتی، تجاری و جزایر نفت خیز ما در خلیج فارس، مورد هدف قرار گرفت، نیروی دریایی سپاه ۶ سیلی عبرت آموز را به امریکایی‌ها زد.

دریادار تنگسیری فلسفه شکل گیری نیروهای مسلح در جمهوری اسلامی را در جهت پیشرفت و فضائل انسانی و دفاع حقیقی از حقوق انسان‌هایی که مظلوم واقع شده اند دانست و اظهار کرد: در این راه به هیچ کسی زور نمی‌گوییم و از مظلوم در برابر ظالم دفاع می‌کنیم و در مقابل او تا پای جان ایستاده ایم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با اعلام پیام صلح به همه کشورهای منطقه و فرامنطقه که در راستای امنیت پایدار و ثبات آرامش در منطقه قدم برمی دارند گفت: جمهوری اسلامی ایران خواهان تعریف مسئولیت و ایجاد زمینه همکاری برای ترویج صلح، همبستگی و پیشرفت با بهره مندی از آزادی کشتیرانی و عبور و مرور دریایی و امنیت انرژی در مناطق دریایی است.

دریادار تنگسیری خاطرنشان کرد: ما همواره خواهان صلح، ثبات و آرامش در خلیج فارس، دریای عمان و دریای خزر بوده و هستیم، هیچ ناامنی و درگیری در این مناطق راهبردی که تأمین کننده بخش عمده‌ای از انرژی و کریدرهای مواصلاتی دریایی جهان بوده و هست را بر نمی‌تابیم و اجازه نمی‌دهیم کشورهای شرور و متجاوز ثبات پایدار این مناطق را در راستای منافع خود برهم بریزند و خدشه‌ای به آن وارد کنند.

وی اضافه کرد: بنابراین ما همواره پیام صلح، دوستی و برادری به کشورهای منطقه و کشورهایی که احترام به حقوق ما در این منطقه می‌گذراند را اعلام کرده ایم.

مهمانان در پایان بعد از اهدا نشان با شناور شهید سلیمانی عکس یادگاری گرفتند.

منبع

بازدید: 56

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *