وی با بیان اینکه خدمات یاد شده در راستای سیاست های دولت الکترونیک بوده، افزود: این سه خدمت بدون حضور متقاضیان صادر شده و ارباب رجوع می توانند بدون نیاز به مراجعه حضوری، وضعیت مجوز خود را تا زمان دریافت بصورت مستمر رهگیری نمایند.
مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در حال حاضر ۵ درصد از خدمات مصوب سازمان بصورت هوشمند طراحی شده و از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند ارایه می گردد.
خورسندی افزود: همچنین بر اساس برنامه ریزی و هدف گذاری صورت گرفته، تا دی ماه سال جاری بیش از ۲۰ درصد خدمات شناسه دار سازمان بصورت هوشمند به متقاضیان ارایه خواهد شد و در همین راستا اقدامات لازم در حوزه زیرساخت آغاز شده و بیش از ۷۷ کاربرگ استعلام الکترونیک مورد نیاز از دستگاه های دولتی تدوین و اخذ سرویس های الکترونیک آن در دست پیگیری از مراجع مربوطه می باشد.
وی اهمیت ارائه خدمات غیرحضوری به ذینفعان و ارباب رجوع را یکی از تکالیف مهم ابلاغی به کلیه بنادر دانست و گفت: بخش هایی از این موضوع تا کنون محقق گردیده و ادامه آن نیز در سال جاری تحقق خواهد یافت.
مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بنادر و دریانوردی از ایجاد و راه اندازی اتاق وضعیت در ستاد مرکزی خبر داد و بیان داشت: این امر برای برآورده سازی نیازمندی های مدیران ارشد بنادر نیز راه اندازی خواهد شد.
خورسندی خاطرنشان کرد: پروژه های متنوع و متعددی در کارگروه هوشمندسازی مشترک فاوای ستاد و بنادر مطرح، بررسی و تصویب شده است که بدون شک اجرای کامل آن ها منتج به بهبود کارایی و ارتقای بهره وری بنادر خواهد شد.
وی با بیان اینکه رویه ای اثربخش در اولویت ادارات فاوای بنادر قرار گرفته است، تصریح کرد: ارزیابی مدیریت پروژه ها از طریق سامانه های نرم افزاری CPMS انجام می شود.
گفتنی است، نشست تخصصی مدیران فاوا سازمان بنادر و دریانوردی با هدف هم اندیشی و ارتقاء سطح هماهنگی ها و افزایش اثربخشی اقدامات از ۳۰ خرداد ماه به مدت دو روز در بندرانزلی برگزار شد.