گزارش دومین روز سفر معاون مهندسی سازمان بنادر به استان بوشهر/ تاکید بر اجرای طرح توسعه جامع بندر گناوه و تسریع در روند احداث جاده دسترسی مجتمع بندری نگین

علی فتحی معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه سفر به استان بوشهر همراه با مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر و شماری…



علی فتحی معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه سفر به استان بوشهر همراه با مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر و شماری از کارشناسان فنی سازمان از بنادر ریگ، گناوه و نگین بازدید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد شکیبی نسب در جریان بازدید معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی از بندر ریگ اظهار داشت: پروژه لایروبی کانال دسترسی بندر ریگ مهم ترین پروژه این بندر است که در هفته دولت امسال عملیاتی شده است.

وی بیان کرد: در شرایط فعلی لنج داران بندر ریگ در محدود روزهای خاصی از ماه قابلیت تردد دارند که با افزایش عمق کانال دسترسی موانع فراروی تردد آنها بویژه در شرایط جزر دریا برطرف خواهد شد.

شکیبی نسب ادامه داد: فازهای ۱ و ۲ مطالعات طرح توسعه بندر ریگ نیز انجام شده تا طرح این بندر به بهترین نحو ممکن عملیاتی شود.

وی افزود: در طرح توسعه بندر ریگ همچنین با بهره گیری از ذینفعان و بویژه جامعه محلی سعی شده تا طرح توسعه متناسب با نیاز بندر ریگ عملیاتی شود.

به گفته شکیبی نسب، چشم انداز بندر ریگ فعالیت در عرصه تجارت منطقه ای است که این مهم با اجرا طرح جامعه محقق خواهد شد.

وی افزود: عمده هدف طرح های یاد شده تثبیت و افزایش فرصت های شغلی در بندر ریگ است که این مهم به رونق تجارت و دریانوردی در این بندر کمک خواهد کرد.

طرح توسعه جامع بندر گناوه در دهه فجر عملیاتی می شود

محمد شکیبی نسب در بازدید علی فتحی معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی از بندر گناوه اظهار کرد: اجرای طرح توسعه جامع بندر گناوه علاوه بر افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری در این بندر، منجر به تامین ایمنی بیشتر تردد شناورهای ورودی به خور گناوه خواهد شد.

وی بیان کرد: اکنون ۵۱۴ لنج سنتی ( در حدود یک چهارم لنج های استان بوشهر)  در بندر گناوه فعال است که این شمار لنج بخوبی جایگاه بندر گناوه را نشان می دهد.

شکیبی نسب ادامه داد: در بندر گناوه لایروبی خور نیز در دستور کار است زیرا در شرایط کنونی جداسازی لنج ها در شرایط جزر دریا بسیار سخت است و چنین روندی لایروبی خور را ضرورت بخشیده است.

وی افزود: بندر گناوه در سال ۸۵ به عنوان نخستین بندر کشور به بخش خصوصی واگذار شده است که چشم انداز فعالیت آن نیز تردد شناورهای ۵ هزار تنی است.

شکیبی نسب اظهار کرد: در حوزه های کانتینری و نفتی نیز درخواست های زیادی برای سرمایه گذار در بندر گناوه وجود دارد که با توسعه زیرساخت ها شرایط برای پذیرش سرمایه گذاران تسهیل خواهد شد.

وی یادآور شد: کرایه سه بارج با هدف شتاب بخشی به روند ترخیص کالا در بنادر گناوه و دیلم مطرح است که موافقت ضمنی آن نیز حاصل شده است.

شکیبی نسب افزود: همچنین انتقال دریابانی در ورودی خور گناوه نیز در دستور کار قرار دارد تا از ورود لنج های حامل بار به خور جلوگیری شود.

وی اظهار کرد: با تحقق موضوع یاد شده بدون تردید مدیریت ایمن لنج ها در خور نیز با شرایط مطلوب تری فراهم خواهد شد.

روند احداث جاده دسترسی مجتمع نگین شتاب می گیرد

محمد شکیبی نسب در بازدید علی فتحی معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی از مجتمع بندری نگین اظهار کرد: جاده دسترسی و تاسیسات زیربنایی دو پروژه شاخص در دست احداث مجتمع بندری نگین است.

وی بیان کرد: پروژه جاده دسترسی اکنون حدود ۴۰ درصد و پروژه تاسیسات زیربنایی اکنون پیشرفت بیش از ۹۰ درصدی دارد.

شکیبی نسب ادامه داد: با توجه به اهمیت پروژه های یاد شده در تسهیل سازی ورود سرمایه گذاران، اهتمام جدی نسبت به اتمام این پروژه ها در بازه زمانی مقرر ایجاد شده است.

به گفته شکسبی نسب، پیش بینی شده با بهره برداری از جاده دسترسی مجتمع بندری نگین در سال جدید زمینه پذیرش کشتی های بیشتری در بندر فراهم شود.

وی خاطر نشان کرد: پیمانکار پروژه جاده دسترسی مجتمع بندری نگین در اجرا پروژه از لحاظ زمانی توقف زیادی ایجاد کرده است که با توجه به اهمیت پروژه تغییر پیمانکار پروژه در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل بنادر و‌دریانوردی بوشهر افزود: پروژه تاسیسات زیربنایی اکنون با وضعیت قابل قبولی در حال اجرا است که احداث تونل انرژی با قابلیت توسعه و الگوبرداری برای سایر بنادر کشور مهم ترین مزیت این پروژه است.

شکیبی نسب عنوان کرد: برای مجتمع بندری نگین همچنین دیوارکشی محدوده در دستور کار قرار دارد که با هدف جلوگیری از پیدایش معارضان احتمالی این مهم به صورت جدی دنبال می شود.

بازدید از پروژه پایانه بین المللی مسافربری دریایی بندر بوشهر

محمد شکیبی نسب در بازدید علی فتحی معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی از پایانه یاد شده اظهار کرد: بهره برداری اولیه از پایانه بین المللی مسافربری دریایی بندر بوشهر برای آبان گذشته و با هدف استفاده برای جام جهانی ۲۰۲۲ فوتبال قطر پیش بینی شده بود که با ممانعت میزبان از پذیرش کشتی های مسافربری روند اجرا و بهره برداری اولیه از پروژه تغییر پیدا کرد.

وی بیان کرد: با انجام تعمیرات اساسی این پایانه با استانداردهای بین المللی تا اردیبهشت سال ۱۴۰۳ مورد بهره برداری نهایی قرار خواهد گرفت.

شکیبی نسب ادامه داد: تجهیزات اصلی موردنیاز تعمیرات اساسی پایانه بین المللی مسافربری دریایی بوشهر خریداری شده که این روند نویدبخش اتمام پروژه در زمان پیش بینی شده است.

وی گفت: هدف اصلی از اجرا این پروژه توسعه گردشگری و سفرهای بین المللی است که در چند وقت اخیر نیز کشور قطر (برای خارج از بازه برگزاری جام جهانی ) تمایل زیادی به این موضوع نشان داده است.

شکیبی نسب اظهار کرد: عملیات اجرایی پایانه بین المللی مسافربری دریایی بندر بوشهر از شهریور سال جاری همزمان با هفته دولت آغاز شده است که براساس برنامه باید در مدت ۳۰ ماه به اتمام برسد.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه این بازدید از مجتمع کشتی سازی شهید محلاتی بوشهر بازدید کرد.

منبع

بازدید: 133

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *