طرح یک کشتی باری با پیشرانه بادی آزمایش های نهایی رو پشت سرگذاشته و تا سال ۲۰۲۴ آماده فعالیت خواهد بود.
این شرکت مستقر در نانت که یک قدم به پروژه ای که مدت ها به تعویق افتاده بود، نزدیک تر شده است، در سال ۲۰۲۰ یک مناقصه جدید برگزار کرد که در آن ۱۰ کارخانه کشتی سازی اعلام آمادگی کردند.
طبق اطلاع رسانی Neoline، این شرکت در این مدت مطالعات فنی بیشتری را با همکاری Chantiers de ، Neopolia، Mauric، و D-Ice انجام داده است. در طرح نهایی ارائه شده این کشتی از دو سیستم بادبان تاشو Solid Sail بهره می برد. پیشرانه بادی دارای دو بخش شامل دکل هایی به ارتفاع تقریبی ۲۵۰ فوت و بازوی انعطاف پذیر ۴۰۰ متر مربع خواهد بود.
مطالعات نشان می دهد که دکل Solid Sail با بادبان های غیرمنعطف، عملکردی معادل یا حتی بهتر از بادبان های انعطاف پذیر دارند که در ابتدا برای دکل دوبلکس طراحی شده بودند. عملکرد بهبود یافته به نازکی و کشیدگی عمودی سازه و همچنین کاهش اثر پوششی بادبان ها نسبت داده می شود. علاوه بر این، طول عمر این بادبان ها ۲۵ سال برآورد شده است که هزینه های نگهداری را در مقایسه با بادبان های انعطاف پذیر کاهش می دهد.
مدیر این پروژه در خصوص فعالیت کشتی باری جدید با پیشرانه بادی توضیح داد: این پروژه در حال تطبیق با دنیایی است که به سرعت در حال تغییر است، انتظار می رود که طرح آن در سال ۲۰۲۴ یا ۲۰۲۵ عملیاتی شود. خط آزمایشی در نظر گرفته شده برای این کشتی سننزر فرانسه را به سنپییر و میکلون و هالیفاکس در کانادا و بالتیمور مریلند متصل میکند. این کشتی در درجه اول از نیروی پیشرانه بادی استفاده می کند و به یک موتور دیزلی-الکتریکی نیز مجهز خواهد بود.