بهبود برنامه زمانبندی تردد کشتی ها در بنادر جهان پس از ۲ سال از شیوع کرونا

پس از یک بازه طولانی مدت اختلال در برنامه زمانبندی تردد کشتی ها، اولین بهبود قابل توجه در برنامه زمانبندی بنادر جهانی از زمان شروع همه گیری کرونا…



پس از یک بازه طولانی مدت اختلال در برنامه زمانبندی تردد کشتی ها، اولین بهبود قابل توجه در برنامه زمانبندی بنادر جهانی از زمان شروع همه گیری کرونا رخ داده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی به نقل از پورت اینساید، در حالی که تقریباً دو سوم تمام کشتی‌های کانتینری هنوز از برنامه عقب هستند، روند مثبتی در این خصوص ثبت شده که از اواسط سال ۲۰۲۱ بی سابقه بوده است. با این حال، تعداد شناورهایی که از برنامه خود عقب هستند همچنان بالاست و کارشناسان هشدار می‌دهند که بهبودها ممکن است کوتاه مدت باشند زیرا تراکم در بنادر چین همچنان روندی صعودی دارد.

آلن مورفی، مدیرعامل Sea-Intelligence، یک شرکت تحقیقاتی، تحلیلی و مشاوره ای در صنعت کشتیرانی، در این خصوص توضیح داد: این اولین بهبود قابل توجه از مارس ۲۰۲۰ در برنامه زمانبندی تردد کشتی ها است که  در گزارش ماهانه عملکرد جهانی لاینر ۳۴ خط تجاری مختلف و بیش از ۶۰ شرکت حمل و نقل منعکس شده است. میزان اطمینان از برنامه زمانبندی تردد کشتی ها در بنادر جهانی برای حامل های کانتینری بین ژانویه تا فوریه ۲۰۲۲در حدود ۴ درصد بهبود یافته و به ۳۴.۴ درصد رسیده است.

با وجود بهبود برنامه زمانبندی تردد کشتی ها در بنادر جهان در میان ۱۴ شرکت بزرگ، هشت شرکت افت سالانه ثبت کرده اند که از ۹ درصد کاهش برای MSC تا ۲۶ درصد کاهش برای Wan Hai متغیر بوده است. 

‏Maersk همچنان در صدر فهرست باقی مانده که ۹ درصد بهبود در برنامه تردد خود نشان می دهد و رقم آن به ۴۷.۸ درصد رسیده است و Hamburg Sud با ۴۲.۴ درصد در رتبه بعدی قرار دارد. فقط MSC، CMA CGM و ZIM ضریب اطمینان برنامه زمانی تردد بین ۳۰ تا ۴۰ درصد داشته اند

مورفی خاطرنشان کرد: تأخیرها از آگوست ۲۰۲۱ تاکنون بیش از هفت روز بوده است و در مقام مقایسه، همچنان بالاترین میزان در هر ماه است.

منبع

بازدید: 377

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *