بر اساس این گزارش سود ناخالص شرکتهای کانتینری در سه ماهه اول سال جاری میلادی ۲۷ میلیارد دلار را ثبت کردند در حالیکه در مدت مشابه سال ۲۰۲۰ این رقم ۱.۶ میلیارد دلار بود. نکتۀ قابل اهمیت این است که در کل سال ۲۰۲۱ حمل و نقل کانتینری جهان ۲۵ میلیارد دلار سود ناخالص داشت.
این گزارش حاکی است افزایش نرخ حمل بار کانتینری و سود آوری آنها در شش ماهه اول سال ۲۰۲۱ باعث شده که از نظر برخی کارشناسان دریایی، حمل و نقل کانتینری به عنوان (شرور سودجو) شناخته شود که نسبت به نیازهای مشتریان خود دلسوز نیستند.
یکی از کارشناسان موسسه drewry در این ارتباط گفت: تقاضا برای کالاهای کانتینری خیلی سریع در حال افزایش است که شرکتهای حمل و نقل کانتینری از این فرصت استفاده کرده و نرخ حمل بار را افزایش میدهند.
در این ارتباط باید گفت: ناوگان حمل و نقل کانتینری آنقدر سریع رشد نمیکند تا بتواند تقاضای سیری ناپذیر بازار را تأمین کند.
به گفتۀ وی بازار حمل و نقل کانتینری به خاطر مشکلات ممکن است در طولانی مدت با کمبود عرضه مواجه شود، اما شرایط حاکم بر جهان نشان میدهد که سودآوری تا پایان سال ۲۰۲۲ ادامه یابد.