ازدحام در زنجیره تامین کالا، باعث شده زمان ترانزیت دریایی کانتینر در مسیر اقیانوس آرام از ۱۸ روز به ۳۶ روز افزایش پیدا کند.
طبق گزارش مرین اکسچنج، تعداد کشتی هایی که منتظر ورود به بنادر امریکا هستند دوباره به سطح بی سابقه ای رسیده است که چالش های پیش رو را برجسته می کند؛ این برای برای اولین بار است که ۱۰۰ کشتی در انتظار ورود به بنادر کالیفرنیای جنوبی هستند.
بر اساس یک تحلیل جدید از حمل و نقل کالای Shifl، از نیمه دوم ماه می ۲۰۲۱ تا آغاز اکتبر ۲۰۲۱، میانگین زمان ترانزیت از بنادر چین به بنادر سواحل غربی آمریکای شمالی از ۱۹ به ۳۶ روز افزایش یافته است.
Shabsie Levy، بنیانگذار و مدیر عامل Shifl، در مورد داده های ارائه شده گفت: معمولا بین ۱۶ تا ۱۸ روز زمان لازم است تا یک کشتی از بنادر پایه چین مانند شانگهای، نینگبو به بنادر سواحل غربی ایالات متحده برسد و محموله را تخلیه کند لذا افزایش زمان ترانزیت و حمل و نقل به ۳۶ روز، فعالیت را برای مشاغل وابسته به زنجیره تامین بسیار مشکل می کند.
افزایش دو برابری زمان حمل و نقل از بندر به بندر تنها بخشی از مشکل است. با تأخیر بنادر به دلیل عدم وجود زیرساختهای مناسب در پسکرانه، کانتینرها با کندی جابجایی مواجه شده و ترانزیت زمینی تأخیر پیدا کرده است؛ در این میان انتظار ۲ تا ۳ هفته ای برای تخلیه کشتی های رسیده به بندر، مشتریان و صاحبان کالا را سردرگم کرده است.