به گزارش دریافتی شامگاه سهشنبه مرینپرس از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد چابهار، علی قندهاری با بیان اینکه راهاندازی مکرانتل نخستین گام پیشرفت زیرساختهای مخابراتی چابهار است اظهار داشت: در همین راستا، طرح توزیع سیمکارتهای صیادی مکُرانتِل از بندر صیادی بریس آغاز شد.
وی تصریح کرد: سیمکارتهای مکران تل بین صیادان و خانوادههای آنها توزیع میشود تا بتوانند در نقاط مختلف دریا و خشکی ارتباط تلفنی مناسب داشته باشند.
معاون بازرگانی شرکت مکُران تِل افزود: صیادان و خانوادههای آنها ضمن بهرهمندی از مزایای ماکا کارت، گفت و گوی تلفنی درون شبکه رایگان خواهند داشت.
قندهاری بیان کرد: همچنین خرید اعتباری ماچلههای صیادی (آذوقه صیادان) و ارائه تخفیفهای فروشگاهی و کیف پول الکترونیک از جمله خدماتی است که مکران تل برای صیادان و مشتریان خود بر اساس این تفاهم در نظر گرفته است.
وی ادامه داد: ایجاد بورس خرید و فروش محصولات صید شده، ساخت سالن بار تخصصی شیلات، تسهیلات حمل و نقل جادهای و کالاهای سردخانهای از دیگر خدمات مکران تل به صیادان سواحل مکران خواهد بود.
قندهاری تاکید کرد: با مکران تِل میتوانیم در بحث تقویت زیرساختهای ارتباطی این خطه به خوبی نقشآفرینی کنیم.
فعالیت سامانه مکرانتل، اپلیکیشن ماکا و کارت شهروندی در چابهار از خردادماه سالجاری به صورت رسمی آغاز شد.
لازم به ذکر است پوشش اینترنت و تلفن همراه در بسیاری از مناطق حوزه سواحل مکران از کیفیت مناسبی برخوردار نیست و مکران تل برای رفع این مشکل، سامانه خود را در چابهار فعال کرده است.