تکنولوژی جدید برای مانور و هدایت کشتی های بزرگ در بنادر

با فناوری جدید سیستم DUKC هدایت کشتی در محدوده بندر، مانور کشتی های بسیار بزرگ بسیار ایمن تر و کارآمدتر خواهد شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی…



با فناوری جدید سیستم DUKC هدایت کشتی در محدوده بندر، مانور کشتی های بسیار بزرگ بسیار ایمن تر و کارآمدتر خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی به نقل از پورت استراتژی، یک سیستم هدایت و مانور کشتی با عنوان  OMC International Dynamic Under Keel Clearance (DUKC) توسط اداره بندر نیو ساوت ولز در حال راه اندازی است؛ این سیستم با فناوری جدید در بنادر بوتانی، نیوکاسل و کامبلا استفاده خواهد شد.

سیستم DUKC با درنظر گرفتن تعدادی از متغیرها از جمله ارتفاع موج ها، سرعت کشتی، قدرت مانور کشتی، جریان جزر و مد و حرکت های پویای کشتی، همه اطلاعات ضروری و داده های برخط را در اختیار تیم آموزش دیده پایلوت های دریایی هنگام مانور و هدایت کشتی ها در آبهای بندری قرار می دهد. 

به گفته میرون فرناندز؛مدیر اداره بندر سیدنی بوتانی، این سیستم تحولی جدی برای پایلوت های بندری در زمینه هدایت کشتی های بزرگ به همراه خواهد داشت.

پیتر اوبراین؛ مدیرعامل OMC International در این خصوص گفت: ما بسیار خرسندیم که با بندر نیو ساوت ولز برای عرضه آخرین نسل از سیستم کمک پایلوت هدایت کشتی ها در محدوده بنادر همکاری می کنیم و امیدوار هستیم بتوانیم با دیگر بنادر در دنیا نیز برای راه اندازی این سیستم همکاری داشته باشیم.

منبع

بازدید: 613

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *