یک استارتاپ استرالیایی طرحی را به منظور ساخت اولین کشتی برای حمل و نقل دریایی هیدروژن در ابعاد تجاری ارائه کرده است.
GEV قصد دارد طرح ها را برای بررسی نهایی به اداره کشتیرانی آمریکا در پاییز امسال ارائه کند تا به تأیید نهایی موسسات طبقه بندی برسد.
شرکت GEV کشتی حمل هیدروژن فشرده خود را اولین کشتی در مقیاس تجاری موجود برای حمل و نقل دریایی هیدروژن معرفی کرده است. طرح ارائه شده که برای یک کشتی با ظرفیت ۴۳۰ تن هیدروژن ذخیره شده در فشار ۲۵۰ بار است، از طرح ابتدایی پروژه مهندسی در مارس ۲۰۲۱ برای یک کشتی فله بر بزرگتر ۲۰۰۰ تنی استفاده می کند.
به گفته GEV طراحی این کشتی برای حمل دریایی هیدروژن در فرآیند نهایی برای ارزیابی انطباق با کدها و استانداردهای بین المللی قرار دارد تا اطمینان حاصل شود که هیچ مشکل عمده مهندسی، نظارتی یا ایمنی در این زمینه وجود نداشته باشد.
این شرکت همچنین اعلام کرد که موسسه C-FER Technologies به تازگی تجزیه و تحلیل و مطالعه نفوذپذیری هیدروژن را تکمیل کرده است که بخشی از ابعاد اصلی طراحی GEV برای انتخاب پوشش داخلی فولاد ضد زنگ در طراحی مخزن آن است. C-FER در حال بررسی انتخاب فولاد کربنی و تکنیک های جوشکاری در آماده سازی برای ساخت نمونه اولیه و آزمایش آن در سال ۲۰۲۲ است.