عضو هیأت عامل و معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: وابستگی ایران؛ در حوزه ساخت و ساز و تجهیزات دریایی و بندری به طور کامل در حال رفع شدن است.
وی ادامه داد: طی ۱.۵ سال گذشته شیوع ویروس کرونا محدودیت های بسیاری را برای پروژه های توسعه ای سازمان بنادر و بخش خصوصی ایجاد کرد چرا که به دلیل قرار گرفتن در پیک های کرونایی تامین قطعات یا ملزومات مورد نیاز پروژه ها با مشکل مواجه شد.
معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: چالش دیگر در اجرای پروژه ها به خصوص ۱۶ پروژه بزرگ دریایی و بندری سازمان بنادر، نوسان قیمت ارز برای تامین مصالح و موارد مورد نیاز بود که با تلاش همه عوامل پروژه و ایثار آنها، هیچ کارگاهی به سبب این دو مشکل در سطح بنادر کشور تعطیل نشد و با توان زیاد در راستای رشد و شکوفایی حوزه بندری و دریایی و کشور گام برداشتیم.
وی با اشاره به پروژه های مهم توسعه ای سازمان بنادر، افزود: افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری بنادر کشور با افزایش توان عملیاتی آنها، امکان پذیر خواهد بود.
اله یار در ادامه با بیان اینکه تجهیز و بهره برداری از اسکله نفتی بندر شهیدرجایی سالانه ۲۶میلیون تن به ظرفیت نفتی این بندر اضافه می کند، بیان کرد: در بحث مربوط به بخش اول فاز سوم اسکله شهید رجایی، یک پست اسکله ۱۸ هزار ۴۰۰ TEU مدنظر قرار می گیرد و باعث می شود یک گام به سمت پذیرش کشتی هایی با سایز بسیار بزرگ در این بندر نزدیک شویم.