دیجیتالی شدن؛ پاسخی به نیاز صنعت دریانوردی

اتوماسیون و دیجیتالی شدن، بهترین راه کنترل بنادر برای افزایش حجم کانتینرها و آماده سازی پایانه ها برای حوادث غیرمترقبه مانند بیماری همه گیر کووید ۱۹ و انسداد…



اتوماسیون و دیجیتالی شدن، بهترین راه کنترل بنادر برای افزایش حجم کانتینرها و آماده سازی پایانه ها برای حوادث غیرمترقبه مانند بیماری همه گیر کووید ۱۹ و انسداد کانال سوئز است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی به نقل از پورت تکنولوژی، هرج و مرج اولیه همه گیری کرونا باعث افت قابل ملاحظه ای در مصرف جهانی کالا شد که به دنبال آن افزایش سریع تولید در جنوب شرقی آسیا ناشی از افزایش تقاضا از آمریکای شمالی و اروپا به وجود آمد. نوسانات به وجود آمده، برنامه ریزی برای عملیات بندری و مدیریت زنجیره های تأمین را دشوارتر کرد.

استفان آشوورتز، مدیرعامل شرکت Hutchison Ports Thailand (HPT) ، پیش از کنفرانس اتوماسیون ترمینال های کانتینر، گفت: حوادث اخیر نشان داده است که چگونه فناوری می تواند عملیات بندر و ترمینال را به میزان قابل ملاحظه ای بهبود بخشد.

وی افزود: بدون شک اتوماسیون راهکاری مناسب برای مدیریت افزایش حجم و ترافیک کالا، افزایش تقاضای مربوط به بهره وری از مشتریان خطوط حمل و نقل و حوادث غیر مترقبه مانند همه گیر کووید۱۹ و یا تغییر ناگهانی در الگوهای تجاری ناشی از اختلالات زنجیره تامین است.

اگر پتانسیل ایجاد اختلال در زنجیره تأمین را در نظر بگیریم، متوجه این موضوع خواهیم شد که چگونه بهره گیری از فناوری های نوین و سیستم های اتوماسیون برای عملیات و فرآیندهای بندری و دریایی می تواند به افزایش ایمنی و بهره وری ترمینال ها و کاهش ضررهای حوادث غیرمترقبه مانند همه گیری کمک کند.

بدین جهت شرکت HPT در حال راه اندازی یک سیستم عامل دیجیتال برای “ادغام و کنترل کل دامنه” فعالیت های خود، از جمله نظارت بر دروازه های ورودی بندر و محیط بندری و همچنین نظارت کلی و استفاده از تجهیزات به عنوان یکی از پیشرفته ترین ترمینال های آب های عمیق تایلند، است.

منبع

بازدید: 771

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *