بهره برداری از اولین کشتی باری بدون آلایندگی با پیشران بادی – هیدروژنی از سال ۲۰۲۴

بهره برداری از کشتی باری بدون آلایندگی که انرژی لازم را از باد و سوخت هیدروژن تامین می کند، از سال ۲۰۲۴ آغاز خواهد شد. پس از…



بهره برداری از کشتی باری بدون آلایندگی که انرژی لازم را از باد و سوخت هیدروژن تامین می کند، از سال ۲۰۲۴ آغاز خواهد شد.

پس از برگزاری مزایده ۶ ماهه با حضور ۳۱ شرکت مالک کشتی در اروپا، قرارداد ساخت کشتی باری بدون آلایندگی با پیشران بادی – هیدروژنی به شرکت نروژی اعطا شد. انتظار می رود طراح این کشتی تا پایان امسال به اتمام برسد و کشتی از سال ۲۰۲۴ آماده بهره برداری باشد.

بخش قابل توجهی از انرژی مورد نیاز برای فعالیت این کشتی مستقیماً از طریق دو بادبان بزرگ تامین می شود. از اینرو لازم  است این کشتی بیشتر در آبهای آزاد دریای شمال حرکت کند، جایی که شرایط باد برای پیشرانه بادی این شناور مطلوب است.

انرژی بادی علاوه بر یک موتور احتراق داخلی با سوخت هیدروژن به عنوان پیشران خواهد بود. بر اساس طراحی این کشتی که در سال ۲۰۲۱ توسعه بیشتری خواهد یافت، هیدروژن به صورت فشرده در داخل کشتی ذخیره می شود.

تیم طراحی نروژی کشتی، همچنین در حال کار برای ایجاد قابلیت های اضافی بر روی بدنه این کشتی منحصر به فرد است که بهره وری انرژی را افزایش می دهد.

این پروژه، مشارکت بین دو شرکت صنعتی نروژی است که برای به بهره برداری عملیاتی از کشتی توافق کرده اند. این کشتی محموله سنگ را از غرب به شرق نروژ برای شرکت سیمان هایدلبرگ نروژ حمل کرده و در سفرهای برگشتی غلات را برای Felleskjøpet AGRI حمل می کند. این دو شرکت برای بهره برداری مشترک از این کشتی هیدروژنی – بادی به مدت ۱۵ سال توافق کرده اند.

منبع

بازدید: 397

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *