استفاده از متانول سبز به عنوان سوخت در کشتیرانی اروپا/ تولید کشتی های جدید برای کار با متانول

شرکت آلمانی یونیپر قصد دارد با همکاری دو شرکت فعال در زمینه انرژی و حمل و نقل، طرح استفاده از متانول سبز به عنوان یک سوخت دریایی جایگزین…



شرکت آلمانی یونیپر قصد دارد با همکاری دو شرکت فعال در زمینه انرژی و حمل و نقل، طرح استفاده از متانول سبز به عنوان یک سوخت دریایی جایگزین در راستای کربن زدایی از صنعت حمل و نقل را اجرا کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی به نقل از مریتایم اگزکتیو، شرکت Uniper آلمان اعلام کرد که در حال راه اندازی طرح برنامه ای برای استفاده از متانول سبز به عنوان یک سوخت دریایی پایدار و خنثی در مقایسه با کربن است.

شرکت یونیپر با همکاری شرکت ارائه دهنده خدمات حمل و نقل Liberty Pier Maritime Projects و شرکت مهندسی SDC نهادی را با عنوان “همکاری های متانول سبز” برای توسعه زیرساخت ها و چارچوب تدارکات مورد نیاز برای تأمین متانول در اروپا و تهیه الزامات حمل و نقل با سوخت جایگزین؛ ایجاد خواهد کرد.

در حالی که تمرکز اولیه بر ایجاد زیرساخت های تأمین متانول خواهد بود، هدف میان مدت برای این همکاری، ساخت کشتی هایی است که بتوانند متانول سبز را در موتورهایشان بسوزانند. این پروژه در ابتدا بر روی حمل و نقل دریایی اروپا با استفاده از کشتی هایی با ظرفیت بار ۵۳۰۰ و ۸۳۰۰ تن و فیدرهای کانتینر تمرکز خواهد داشت.

صنعت حمل و نقل دریایی متانول را یک گزینه منطقی میان مدت برای شروع کربن زدایی در این صنعت می داند در حالی که تلاش برای توسعه سایر گزینه ها از جمله هیدروژن و آمونیاک ادامه دارد. اخیراً شرکت کشتیرانی اقیانوس آرام شرقی (EPS) اعلام کرد که فعالیت در زمینه همگام سازی سازی کشتی های موجود و تولید کشتی های جدید برای کار با متانول را آغاز کرده است. EPS پیش بینی می کند که اولین کشتی های موجود در دو سال آینده با سوخت متانول حرکت کنند.

مدیر اجرایی شرکت یونیپر در این باره گفت: تهیه و استفاده از متانول سبز به عنوان سوخت جایگزین صنعت دریایی گامی منطقی در اجرای استراتژی بهره گیری ازهیدروژن در چارچوب گسترده تری از تلاش ها برای کربن زدایی در این صنعت است.

منبع

بازدید: 950

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *