
این در حالی است که به گفتۀ “ریچارد والانسن” کارشناس ارشد دریایی این اتفاق در حالی میافتد که گزینههای مختلفی برای ارتقا سوخت کشتیها و کاهش میزان کربن آن وجود دارد. اما ظاهراً همهگیری کووید ۱۹ باعث شده که مالکان نفتکشها اهمیت چندانی نسبت به استفاده از سوختهای استاندارد و کم سولفور نشان ندهند از سوی دیگر ناظران و مسئولان کنترل کیفی سوخت توجه زیادی به این موضوع نشان نمیدهند که این مورد چندی پیش با انتقاد سازمان بینالمللی دریانوردی نیز مواجه شد.
این کارشناس در ادامه میگوید که در حال حاضر LNG توجه تمام ذینفعان دریایی را جلب کرده، اما متاسفانه در بخش تانکرهای نفتی تعداد نفتکشهایی که از آن استفاده میکنند، محدود میباشد.
وی در ادامه یادآورمیشود: این اتفاق در حالی میافتد که بر اساس قانون IMO تمامی کشتیها باید از سوخت استاندارد استفاده کنند.