مدیر اجرایی طرح جامع بنادر کشور عنوان کرد:
مشاور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و مدیر اجرایی طرح جامع بنادر کشور تأکید کرد: با توجه به تحریمهای ظالمانه، ایده تبدیل مجتمع بندری مکران به بندری برای پاسخ به کمبودهای عملیاتی و ظرفیتی به منظور پذیرش کشتیهای سایز بزرگ با هدف تقویت ترانشیپ و افزایش سهم بازار دریایی ایران در خدمترسانی به پیشکرانه و پسکرانه، حائز اهمیت است.
به گزارش مانا، حمید رضا آبایی در هشتمین نشست کارگروه تخصصی مطالعات طرح جامع مجتمع بندری مکران، با بیان رعایت رفتار حرفهای صنایع و عدم دخالت در امور تخصصی بنادر و عملیات دریایی اظهار کرد: سازمان برنامهریزی و بودجه باید برای ایجاد یکپارچگی و هماهنگی با همکاری شورای توسعه دریامحور و توسعه سواحل مکران و تعیین استراتزی واحد وسیاستهای اجرایی در قالب یک برنامه کوتاهمدت، میانمدت و بلندمدت اقدام کند.
مدیر اجرایی طرح جامع بنادر کشور با تأکید بر لزوم توسعه زیرساختهای حمل و نقل جادهای و ریلی در مناطق محروم، دخالت برخی سازمانها در امور تخصصی دریایی و بندری را یکی از چالشهای جدی در مطالعات طرح جامع بندر بزرگ مکران عنوان کرد.
مشاور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، با بررسی وضعیت بازار بالقوه شرکتهای پتروپالایشی و نقش مجتمع بندری مکران در تأمین نیازهای بینالمللی، ملی و محلی به لزوم اعلام تقاضای کلیه صنایع حایز استراتژی صادرات محصول و کالا به سازمان بنادر و دریانوردی اشاره کرد و بر ملی بودن طرح و لزوم عزم ملی و جهادی برای سرمایهگذاری در این حوزه و همچنین ورود سازمان برنامه و بودجه، وزارت “صمت” و سازمان توسعه و نوسازی برای همسویی و همراهی در تعیین اندازه بازار این بندر بزرگ مقیاس اقیانوسی تأکید کرد.
آبایی “تدوین برنامه جامع برای توسعه زیرساختهای حمل و نقل جادهای و ریلی”؛ “تدوین راهکارهای جذب سرمایهگذاران خارجی” و”بررسی و پیگیری برای توقف دخالت سازمانهای غیرمرتبط در امور تخصصی دریایی و بندری” را از جمله مصوبات این نشست برشمرد.
هشتمین نشست کارگروه تخصصی مطالعات طرح جامع مجتمع بندری مکران، با حضور حمید رضا آبایی، مشاور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و مدیر اجرایی طرح جامع بنادر کشور و کارشناسان عضو این گارگروه و با دستور کار تدقیق، بهروزرسانی تحلیل بازار و مطالعات عرضه و تقاضای حمل و نقل و لجستیک برگزار شد.
بازنشر فانوس دریا به نقل از مانا