کارخانههای کشتیسازی چین و کره جنوبی، برای ساخت ۳۰ فروند کشتی حامل گاز طبیعی مایع (LNG)، برای نخستین بار از فناوری جدید ژنراتور شفت آهنربایی دائمی استفاده میکنند. این فنّاوری به تنهایی ۵ درصد در مصرف سوخت صرفهجویی میکند و کشتیهای مجهز به این ژنراتورها، با انتشار صفر کربن، تا ۲۰ درصد در مصرف سوخت صرفهجویی خواهند داشت.
به گزارش مانا به نقل از سایت کانتینر نیوز، اخیراً قراردادی بین کارخانههای ساخت کشتی چین و شرکت ABB برای تأمین موتورهای ژنراتور شفت آهنربایی دائمی برای ۱۸ فروند کشتی حامل گاز طبیعی مایع (LNG) و ۱۲ فروند کشتی حامل گاز در دست ساخت در کره جنوبی منعقد شده است.
بر اساس این گزارش، کارایی موتورآلات کشتیها افزایش یافته و این نوع ژنراتورها فضای بسیار کمی را اشغال میکنند. از سوی دیگر، این ژنراتورها نسبت به ژنراتورهای القایی یا الکتریکی امکانات بیشتری دارند.
مایکل کریستنس، مسئول بخش جهانی ABB، در این زمینه گفت: «بسیار خرسندیم که بزرگترین سفارش ترکیبی ژنراتورهای شفت آهنربایی مجهز به فنّاوری روز را دریافت کردیم.»
وی افزود: «این ژنراتورها برای اولین بار در کشتیهای حامل LNG استفاده میشوند و کشتیهای مجهز به این سیستم به هیچ عنوان آلودگی نخواهند داشت. همچنین، فضای بسیار کمتری را نسبت به ژنراتورهای قبلی اشغال میکنند.» قرار است این ژنراتورها تا سال ۲۰۲۸ میلادی به دو کشور چین و کره جنوبی تحویل داده شوند.
بازنشر فانوس دریا به نقل از مانا