مافیای قاچاق سوخت و فعالیت قاچاقچیان تحت پوشش رانندگان کامیون

دستورالعمل شرکت پخش فرآورده های نفتی مبنی بر تجهیز تانکرهای حمل قیر مذاب به مشعل این امکان را فراهم کرده است که قاچاقچیان با تعبیه مخازن ۲۰۰ لیتری در تیغه…

مافیای قاچاق سوخت و فعالیت قاچاقچیان تحت پوشش رانندگان کامیون

دستورالعمل شرکت پخش فرآورده های نفتی مبنی بر تجهیز تانکرهای حمل قیر مذاب به مشعل این امکان را فراهم کرده است که قاچاقچیان با تعبیه مخازن ۲۰۰ لیتری در تیغه تانکرها از این ظرفیت برای قاچاق سوخت استفاده کنند

یک فعال بخش حمل و نقل جاده ای کالا  دستورالعمل شرکت پخش فرآورده های نفتی مبنی بر تجهیز تانکرهای حمل قیر مذاب به مشعل را مورد نقد قرار داد و گفت: دستورالعمل مذکور این امکان را فراهم کرده است که قاچاقچیان با تعبیه مخازن ۲۰۰ لیتری در تیغه تانکرها،( که گاهٱبه سرتا سر تیغه  تانکر ها و هزاران لیترافزایش یافته) از این ظرفیت برای قاچاق سوخت استفاده کنند.

مطالب پربازدید امروز را بخوانید:

به گزارش تین نیوز، سید فخرالدین شریعتی به خبرنگار ما با بیان این که طبق قوانین جاری کشور، تخلیه و بارگیری محموله ها بر عهده صاحبان کالا است، گفت: به نظر می رسد برخی دستورالعمل ها صرفا در راستای منافع نامشروع مافیای قاچاق سوخت تدوین شده اند، به سرعت اجرایی می شوند و این دستورالعمل ها نه تنها به حیثیت و آبروی کامیونداران زحمت کش لطمه می زنند، بلکه زمینه ساز فساد بیشتر نیز هستند.

این راننده فعال در بخش حمل و نقل جاده ای کالا با تاکید بر این که بارها این تخلفات را به دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی گزارش داده ایم، افزود: البته باید تأکید کرد که قاچاق از این طریق تنها بخش کوچکی از مشکل است و بیشتر به عنوان پوششی برای انحراف اذهان عمومی از قاچاقچیان بزرگ تر عمل می کند تا جایی که همچنان که در خبرها عنوان شده حتی اقدام به احداث جاده های اختصاصی، لوله کشی های چندکیلومتری در دریا و حتی دریافت انشعاب از خطوط انتقال سوخت کشور می کنند.

شریعتی خاطرنشان کرد: سؤال اینجاست چگونه ممکن است بدون هماهنگی برخی عناصر در دستگاه های اجرایی، از خط لوله ای که حامل سوخت هواپیماست، انشعاب گرفته شود؟ آیا این نشان دهنده هماهنگی و تبانی در پشت پرده نیست؟

این راننده کامیون تاکید کرد: از سوی دیگر، قاچاقچیانی که تحت پوشش کامیونداران فعالیت می کنند، اولویت اصلی شان قاچاق سوخت است و حمل کالا تنها بهانه ای برای پوشش این عمل خلاف است. این افراد با قبول کمترین کرایه ها، نه تنها به ضرر کامیونداران واقعی عمل می کنند، بلکه باعث کاهش نرخ کرایه ها و فشار بیشتر بر رانندگان قانون مند می شوند. در حالی که حتی کرایه های تعرفه ای نیز پاسخگوی هزینه های تعمیر، نگهداری و معیشت کامیونداران نیست.

وی ادامه داد: مورد دیگر، کمبود سوخت برای ناوگان حمل ونقل قانون مند است، در حالی که شاهد فروش غیرقانونی سهمیه کارت های سوخت در بسیاری از جایگاه های سوخت کشور هستیم. بارها این تخلفات را با ارائه مدارک و گزارش های مستند به دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی اطلاع داده ایم، اما تاکنون اقدام مؤثری برای برخورد با این موارد صورت نگرفته است. سؤال اینجاست: چگونه بدون ارائه بارنامه، این کارت های سوخت شارژ می شوند؟

بازنشر فانوس دریا به نقل از تین‌نیوز

بازدید: 12

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *