درخواست حذف رانندگان کامیون از روابط و مبادلات مالی موسسات حمل و نقل و صاحبان کالا

دریافت هزینه های حمل و نقل اعم از کمیسیون باربری، عوارض و جابجایی بار، بیمه مدنی و کلیه هزینه های بارگیری و تخلیه که مختص صاحبان کالا است و مشارکت…

درخواست حذف رانندگان کامیون از روابط و مبادلات مالی موسسات حمل و نقل و صاحبان کالا

دریافت هزینه های حمل و نقل اعم از کمیسیون باربری، عوارض و جابجایی بار، بیمه مدنی و کلیه هزینه های بارگیری و تخلیه که مختص صاحبان کالا است و مشارکت دادن بی مورد و پر هزینه رانندگان و کامیونداران تلاشگر بین مبادلات مالی موسسات حمل و نقل و صاحبان کالا از مصادیق اسب مرده در حمل و نقل است.

رانندگان و کامیونداران معتقدند لازم است فرایندهای نا کارآمد در حوزه های مختلف حمل و نقل جاده ای کالا کنار گذاشته شده و  سیاست ها و رویه های جدید و مؤثر جایگزین آنها شود.

به گزارش تین نیوز، خداداد بکرانی رئیس انجمن صنفی رانندگان کامیون فلاورجان با تا تاکید بر لزوم به کارگیری روش های جدید در حمل و نقل جاده ای کالا، گفت: اصرار بر روش های قدیمی نه تنها مانع پیشرفت می شود، بلکه سرمایه های اقتصادی، اجتماعی، انسانی، سازمانی و ملی را نیز از بین خواهد برد !

خبر پربازدید امروز را بخوانید:

این فعال صنفی بخش حمل و نقل جاده ای کالا، در شبکه های اجتماعی افزود: تئوری اسب مرده  و کاربرد آن در حمل و نقل جاده ای، نمادی از سیاست ها، رویدادها، فرایندها و یا روش های قدیمی و نا کارآمد است که دیگر ارزش افزوده ای در این بخش ایجاد نخواهد کرد!

وی تاکید کرد: تئوری اسب مرده می آموزد ایجاد تغییرات اساسی می تواند بهترین تصمیم باشد زیرا وقتی اسبی مرده است به حرکت در آوردن آن با روش های جدید جز هزینه و ضرر نایجه ای نخواهد داشت و باید از این اسب پیاده شد !

بکرانی ادامه داد: مدیران صنفی و سازمانی، تصمیم گیران و تصمیم سازان، خواص حمل و‌ نقل و … باید شجاعت داشته باشند که فرایند های نا کارآمد در حوزه های مختلف حمل و نقل را کنار گذاشته و سیاست ها و رویه های جدید و مؤثری را در جهت شفاف سازی، بهره وری و عدالت، جایگزین نمایند.

این راننده فعال در بخش حمل و نقل جاده ای کالا ادامه داد: دریافت هزینه های حمل و نقل اعم از کمیسیون باربری، عوارض و جابجایی بار، بیمه مدنی و کلیه هزینه های بارگیری و تخلیه که مختص صاحبان کالا است و مشارکت دادن بی مورد و پر هزینه رانندگان و کامیونداران تلاشگر بین مبادلات مالی موسسات حمل و نقل و صاحبان کالا از مصادیق اسب مرده در حمل و نقل است که جز فساد، رانت و دلالی بی مورد و پر هزینه برای حمل و نقل جاده ای و صنف رانندگان و کامیونداران، چیز دیگری عاید کشور نخواهد کرد !

بکرانی با بیان این که ناکارآمدی و عدم شفافیت در توزیع بار در حمل و نقل جاده ای، از مصادیق دیگر استفاده از اسب مرده است، گفت: بخش بسیار زیادی از جابجایی بار و حمل کالا در مبادی حمل و نقل کالا بدون ضوابط قانونی و بدون توجه به عدالت انجام می شود چنانکه حتی ممکن است برای حمل کالا از ناوگان نامتناسب و غیر اختصاصی استفاده  شود که خود یکی از عوامل ناترازی در عرضه و تقاضا در حمل و نقل جاده ای  و تهدید ایمنی جان راننده و جاده را به دنبال دارد.

وی رقابت های کاذب بین رانندگان حمل کالا جهت حمل یک سرویس بار بیشتر و یا حمل بار سنگین تر برای دریافت کرایه بیشتر است را از دیگر مصادیق است، گفت: این کار بدون هیچ توجیه اقتصادی و توجه به ضوابط قانونی حمل و نقلی انجام می شود و نتیجه ای جز مستهلک شدن سرمایه های شخصی و ملی و بیت المال نخواهد داشت و در دراز مدت موجب نا کارآمدی حمل و نقل جاده ای خواهد شد.

به گفته وی، از مهمترین پیامد های آن نیز می توان به کاهش بهره وری، نارضایتی رانندگان و کامیونداران از وضعیت موجود و هدر رفتن منابع ملی اشاره کرد. 

این راننده کامیون تاکید کرد: بازنگری درست در مصوبات شورای عالی ترابری در خصوص بخشنامه های ارسالی به سازمان راهداری، تحلیل هزینه ها، شفافیت در امور، نظارت مستمر از طرف متولیان امر و تقویت فرهنگ تغییر پذیری می تواند تاثیر بسزایی در  مقابله با استفاده اسب مرده در حمل و نقل جاده ای  باشد.

بازنشر فانوس دریا به نقل از تین‌نیوز

بازدید: 26

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *