
مدیرکل راه آهن جنوب شرق کشور در گفتوگو با خبرنگاران اعلام کرد که ساخت راهآهن زاهدان – چابهار از سال ۱۳۹۲ آغاز شده و تا پایان سال ۱۴۰۴ خط ریلی زاهدان – چابهار آماده بهرهبرداری خواهد شد.
بهادری افزود: در زمان ساخت، مسیر ۶۳۴ کیلومتری زاهدان – چابهار به هشت قطعه تقسیمبندی شد که قطعات ۷ و ۸ آن، از زاهدان به خاش، در سال ۱۴۰۲ به بهرهبرداری رسید.
وی خاطرنشان کرد: با راهاندازی خط آهن زاهدان – چابهار، تنها بندر اقیانوسی ایران از طریق شبکه ریلی به کشورهای آسیای میانه، دریای خزر و اروپا متصل خواهد شد.
مدیرکل راهآهن جنوب شرق کشور اضافه کرد: این شبکه ریلی بخشی از کریدور شمال – جنوب خواهد بود و در جابجایی کالاهای ترانزیتی نقش بسیار مهمی را ایفا خواهد کرد.
وی همچنین بیان کرد: چین و هندوستان که بیشترین کالاهای صادراتی و وارداتی را اکنون از بندرعباس جابجا میکنند میتوانند این جابجایی و صادرات و واردات را از بندر اقیانوسی چابهار انجام دهند.
بهادری در پایان تصریح کرد: با بهرهبرداری از مسیر ریلی زاهدان – چابهار سالانه بیش از دو میلیون مسافر از طریق ریل راه آهن جابجا خواهند شد که این جابجایی نقش مهمی در پیشگیری از حوادث جادهای استان را با خود به همراه خواهد داشت.
بازنشر فانوس دریا به نقل از اقتصاد آبی