
احمد جباری، نماینده غرب هرمزگان، در بازدید از راههای مواصلاتی و موجشکنهای بندر مغویه، به فرسودگی موجشکنها و سرازیر شدن آب دریا به سمت معابر و بوستانها به دلیل موج و فرسایش خاک اشاره کرد. وی از مطرح شدن این موضوع در کمیسیون عمران مجلس و همچنین بازدید از بنادر چارک، بندرلنگه، پارسیان و بندرگاه جدید لنگه با هدف رفع مشکلات مردم خبر داد.
اهمیت توسعه اقتصاد دریا و رفع موانع:
محمدرضا رضاییکوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس، بر تلاش مجلس برای بهبود شرایط اقتصادی مردم ساحلنشین تاکید کرد و تعدد دستگاههای تصمیمگیر و موازیکاری را مانعی برای توسعه اقتصاد دریا دانست. وی به ظرفیت سوخترسانی به کشتیها (بانکرینگ) در تنگه هرمز اشاره کرد که میتواند ارزآوری قابل توجهی برای کشور داشته باشد اما به دلیل عدم هماهنگی بین دستگاههای اجرایی، مغفول مانده است.
توسعه بندر لنگه:
علیاکبر صفایی، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، با اشاره به افزایش عملیات بندری و تجارت دریابرد در بندر لنگه، بر لزوم تسریع در ساخت بندر جدید لنگه تاکید کرد. وی از تکمیل مطالعات و آغاز عملیات اجرایی دیوارکشی بندر تا پایان سال خبر داد.
معرفی بندر لنگه و روستای مغویه:
صفایی همچنین به سابقه تاریخی بندر لنگه به عنوان یکی از بنادر مهم تجاری در دوران هخامنشیان اشاره کرد. وی در ادامه به معرفی روستای مغویه در شهرستان بندرلنگه پرداخت که شغل بیشتر مردم آن صیادی و در سالهای اخیر گردشگری دریایی است.
بازنشر فانوس دریا به نقل از اقتصاد آبی