گزارش به روز رسانی وضعیت کسب و کار گروه پرورش ماهی در قفس باراموندی سنگاپور

درباره گروه باراموندی گروه Barramundi ( بزرگ ترین مزرعه پرورش ماهی در قفس در سنگاپور) که در سال ۲۰۰۸ تأسیس شد از طریق تولید پایدار، ماهی‌های باکیفیت برتر و با…

درباره گروه باراموندی

گروه Barramundi ( بزرگ ترین مزرعه پرورش ماهی در قفس در سنگاپور) که در سال ۲۰۰۸ تأسیس شد از طریق تولید پایدار، ماهی‌های باکیفیت برتر و با طعم عالی را به جهان عرضه می کند . ماموریت ما این است که با بهره گیری از پتانسیل گسترده ای که باراموندی ارائه می دهد، به کاهش شکاف پروتئینی جهان کمک کنیم.

ما سایت هایی دریایی را در استرالیا، سنگاپور و برونئی اداره می کنیم. با بهره مندی از فناوری تحقیقاتی و آبزی پروری در سطح جهانی، گروه باراموندی را قادر می سازد با بهره گیری از بهترین شیوه های مدیریت پایدار با رشد مسئولانه و در عین حال حفاظت از اقیانوس ها و منابع زیست محیطی تولیدات خود را عرضه کند. از طریق یک مدل آبزی پروری ابتدا تا انتها، ما بر کل زنجیره ارزش – از تخم تا مزرعه تا چنگال – با شبکه های فروش و توزیع مستقر در بسیاری از شهرهای بزرگ کنترل و حضور داریم.

ویژگی های کلیدی گروه Barramundi

  • گروه باراموندی یک تولید کننده برتر ماهی سی بس آسیایی است که سه مزرعه را در استرالیا، سنگاپور و برونئی اداره می کند
  • هدایت و راهبری آبزی پروری یکپارچه و پایدار در استرالیا
  • فروش و توزیع در بیش از ۱۶۰۰ رستوران، هتل و خرده فروش در بازارهای منتخب در سراسر جهان
  • تولید فعلی حدود ۲۰۰۰ تن در سراسر استرالیا، سنگاپور و برونئی است
  • برنامه ۲۰۲۶ برای دستیابی به ۷۰۰۰ تن تولید سالانه است

پیام آقای James Kwan مدیر عامل گروه باراموندی

سهامدار محترم

ما در حالی با برنامه های بهبود و رشد وارد سال ۲۰۲۳ می شویم که تصویر کلان اقتصاد جهانی نامشخص است. یک سال بعد از شروع درگیری در اوکراین همچنان افزایش هزینه های سوخت، انرژی، سردخانه، خوراک و حمل و نقل بر ما تأثیر می گذارد. بهبود اقتصادی بخش خدمات غذایی و HORECA سرانجام در حال انجام است، اما فشارهای تورمی همچنان باقی می ماند که همچنان با چالش هایی همراه خواهد بود.

علی‌رغم این پس‌زمینه، تنها کسب‌وکاری که تقویت شده آبزی پروری پایدار و استوایی ماهی های سفید با رشد سریع مانند ماهی باراموندی است.پس از همه‌گیری، آسیب‌پذیری‌های زنجیره‌های تامین مواد غذایی و تاخیر در تولید پروتئین و امنیت غذایی آشکار شده است. بسیاری از دولت ها اکنون در حال بررسی هستند و برخی به دنبال آن می باشند که غذاهای دریایی و آبزی پروری متراکم را به عنوان یک راه حل در نظر بگیرند.

ما این را از طریق چندین مورد ابراز علاقه برای مشارکت و همکاری در زمینه آبزی پروری barramundi از کشورهای همسایه در جنوب شرق آسیا شاهد بوده ایم. تعامل ما با انواع مختلف سازمان‌های دولتی است و ما در حال رشد گونه‌های مناسب، در سیستم‌های مناسب و در جغرافیای مناسب هستیم.

در این به روز رسانی، ما نتایج اولیه برای سال ۲۰۲۲ را منتشر می کنیم و نظرات من در این پیام کوتاه بر نیمه دوم سال ۲۰۲۲ متمرکز شده است .گزارش کامل و حساب های سال ۲۰۲۲ در ۲۸ آوریل ۲۰۲۳ منتشر خواهد شد.

در برونئی،در حالی که امسال ماهی‌های سفره‌ای را رشد داده و با موفقیت برداشت کرده‌ایم ، باید استراتژی ذخیره‌سازی بچه‌های دریایی خود را تنظیم کنیم. این کار از روی احتیاط فراوان انجام می شود تا تأثیر مرگ و میر پراکنده درسایت  Pelumpong را کاهش دهد.

ما اکنون در حال رشد بچه‌ ماهی ها درسیستم  RAS زمینی خود هستیم تا بچه ماهی های با وزن متوسط ​​قوی‌تر برای بهبود عملکرد ایجاد کنیم.این و سایر ابتکارات اعلام شده در سه ماهه گذشته، مانند سایت نرسری حیاط خلوتی پشتیبان، با اجاره استخرهای اضافه در منطقه Paku  محقق شده است.آزمایشگاه UVAXX برونئی ما نیز اکنون با دامپزشک و تیم بهداشت حیوانات کاملاً فعال است.

از نظر تجاری، ما فروش محصولات را با سوپرمارکت های زنجیره ای محلی ممتاز  Kühlbarra و Fassler آغاز کرده ایم.

در سنگاپور، هم نرسری و استخرهای رشد را در جزیره سنت جان در ماه نوامبر، در خلال مراسم افتتاحیه آبزی پروری جهانی سنگاپور به نمایش گذاشتیم. سایت جدید در حال حاضر به طور کامل فعال است و با دومین دسته از بچه ماهی های انگشت قد و واکسن( SDDV) ویروس بیماری Scale Drop در حال انجام است.

کارآزمایی واکسن با جمع‌آوری تمام داده‌های لازم به آرامی پیش می‌رود و برای تاییدیه های ایمنی و ثبت در مراجع ذیربط اقدام شده است. ما همچنان موقعیت خود را حفظ می کنیم تا فقط پس از در دسترس بودن واکسن SDDV کارآمد برای تولید ذخیره سازی کنیم.در همین حال، ما عرضه ماهی برای فروش در سنگاپور را از طریق عملیات استرالیا، برونئی و تامین کنندگان شخص ثالث تکمیل خواهیم کرد.

در استرالیا، در حالی که هنوز سودآور نیستیم، با بهبود عملیات پرورش شکاف را کم می‌کنیم و مهم‌تر از آن، اخیرا افزایش قیمت خرید مشتری کلیدی‌مان است. فروش اعلام شده شرکت تابعه ما، Marine Produce Australia (“MPA”) به Wild Ocean Australia (“WO”) در ۲۷ دسامبر ۲۰۲۲ که توسط سهامداران در ۱۰ ژانویه ۲۰۲۳ تصویب شد، نقطه عطف مهم و استراتژیک در تجارت ما است.

با امضای قرارداد فروش سهام بین WO و گروه Barramundi (“BG”) امروز ۲۸ فوریه ۲۰۲۳، جستجوی ما برای یک شریک استراتژیک استرالیایی که می‌تواند درخواست ما برای اجاره ۱۳ سایت و همچنین توسعه کسب و کار را هدایت کند محقق شده است. تکمیل این معامله اکنون در انتظار تغییر مجوزهای کنترلی از سوی سهامداران خاص MPA است. این مهم است زیرا سود ۳۴٪ ​​BG  درWO به گروه ما اجازه می دهد تا ۵۰.۵٪ سود اقتصادی موثر در MPA را حفظ کند واجازه می دهد تا مشارکت معناداری در برنامه ایجاد ارزش از  این ۱۳ سایت و همچنین استخرهای رشد و پرورش به عنوان تنها تولیدکننده باراموندی استرالیایی که در اقیانوس رشد کرده است، داشته باشیم.

به عنوان مدیرعامل شرکت  از اول ژانویه ۲۰۲۳ اولویت‌های فوری من این است که به افزایش عملیات و سرمایه گذاری ‌ها ادامه دهم و در عین حال بر درآمدها در تمام واحدهای تجاری تمرکز کنم. در حالی که ما به ایجاد حرکت برای اجرای کامل این ابتکارات ادامه می دهیم، از همه سهامداران خود برای حمایت مستمر آنها در حالی که شرکت را به سمت مسیر سودآوری می بریم تشکر می کنیم.

گروه Barramundi در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ به درآمد ۱۸.۳ میلیون SGD  ( دلار سنگاپور) از مقدار تولید ۹۴۶ تن رسید . توجه شود که در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ با حجم برداشت  ۹۶۴ تن حدود ۱۵.۶ میلیون دلار سنگاپور بود. این افزایش درآمد ناشی از افزایش قیمت های فروش بوده است.

در استرالیا تعهدات حجم قراردادی به یک زنجیره سوپرمارکت سراسری خرده فروشی با توجه به حجم برداشت کمتر و با تأثیر مطلوب بر قیمت های به دست آمده ترکیب فروش را تغییر داد. در نیمه دوم سال ۲۰۲۲، این گروه با مشتریان کلیدی خود برای افزایش قیمت فروش با موفقیت مذاکره کرده بود ولی تورم هزینه را جبران کرد. با این حال، اثر خالص بر حاشیه‌ها همچنان منفی بود زیرا افزایش قیمت‌ها در اواخر سال به دست آمد و جبران افزایش هزینه‌ها با تاخیر همراه بود.

در سنگاپور فروش در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ به میزان ۰.۲ میلیون SGD (دلار سنگاپوری) کمتر از مدت مشابه سال ۲۰۲۱ بود. به دنبال کاهش محدودیت های همه گیری کرونا، فروش هتل ها و رستوران ها در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ در مقایسه با مدت مشابه در سال ۲۰۲۱ افزایش یافت. این بهبود منجر به تغییر در ترکیب فروش شد و کاهش پنج درصدی میانگین قیمت فروش به ازای هر کیلوگرم در بازار سنگاپور به کاهش فروش کل منجر شد.

همانطور که قبلاً اعلام گردید شیوع یک بیماری ویروسی در سایت پرورشی ما در Semakau سنگاپور در دسامبر ۲۰۲۱ موجب افزایش مرگ و میر ماهی ها شد که این وضعیت در طول سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ هم ادامه یافت.

این سایت در سه ماهه دوم و سوم برداشت شد.

ذخیره سازی محدود در سایت پرورشی جدید ما در جزیره سنت جان با بچه ماهی های جوان واکسینه شده برای انجام آزمایش میدانی واکسن برنامه ریزی شده SDDV (Scale Drop Disease Virus) آغاز شد.

به دنبال اتخاذ یک استراتژی بازاریابی دیجیتال تهاجمی تر و تبلیغات مشترک با یک پلت فرم خرید آنلاین و افزایش فروش ، درآمد کسب وکار ما برای نیمه دوم سال ۲۰۲۲ در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۲۱ به میزان ۱ میلیون SGD (17 درصد) افزایش یافت. با این حال، دستاوردهای اولیه با افزایش ناگهانی و قابل توجه در قیمت مواد خام کلیدی، هزینه های سردخانه ای و هزینه های انرژی از بین رفت.

در شرایطی که این افزایش ها به تدریج از سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ به مشتریان نهایی منتقل شد ، تأثیر قابل توجهی بر حاشیه EBITDA ما داشت.

از آنجایی که شرکت برآوردهای حسابداری را از ۱ ژانویه ۲۰۲۲ به روش سرمایه‌گذاری کامل برای دارایی‌های بیولوژیکی تغییر داد تا با گزارش‌های سایر شرکت‌های غذایی دریایی فهرست‌شده همسو شود هزینه های گزارش شده در سال ۲۰۲۲ با هزینه های سال ۲۰۲۱ قابل مقایسه نیست.

این بدان معناست که تمام هزینه‌های مستقیم و غیرمستقیم تولید بیومس از هزینه‌های بچه‌ماهی ها و خوراک که قبل از سال مالی ۲۰۲۲ انجام می‌شود، شروع و محاسبه می گردد. ما برای مقایسه و برای درک بهتر توسعه عملیات خود، بر اساس برآوردهای حسابداری استفاده شده در سال ۲۰۲۱، صورت سود و زیان “پیش فرم” را برای سال مالی ۲۰۲۲ تهیه کرده ایم.

بر اساس این برآوردها هزینه مواد خام و مواد مصرفی مورد استفاده در این دوره به میزان قابل توجهی یعنی ۵.۷ میلیون SGD اقزایش داشته و از ۲۲.۵ میلیون SGD در سال مالی ۲۰۲۱ به ۲۸.۲ میلیون SGD (پیش فرم) در سال مالی ۲۰۲۲ افزایش یافت.این افزایش هزینه ها شامل افزایش خوراک، حمل و نقل و انرژی و همچنین افزایش هزینه های کالاهای فروخته شده از بخش تجاری است. تغییر در تعدیل ارزش منطقی دارایی های بیولوژیکی در صورت سود و زیان نشان دهنده کاهش تفاوت بین ارزش منطقی زیست توده و ارزش بهای تمام شده زیست توده است.

این تغییر ۵.۴ میلیون SGD(دلار سنگلپور) در تعدیل ارزش منصفانه ناشی از تغییر در روش سرمایه گذاری و همچنین افزایش هزینه های تولید، رشد کمتر از حد انتظار و تعدیل زیست توده ناشی از تلفات ماهی است.

هزینه های توزیع برای هر دو سال ۱.۹ میلیون SGD ثابت است.هزینه های مالی برای نیمه دوم سال ۲۰۲۲ به دنبال بازپرداخت استقراض های بانکی ۰.۱ میلیون SGD نسبت به نیمه دوم سال ۲۰۲۱ افزایش یافت.

سرمایه گذاری در هزینه های نقدی برای عملیات تولید زیست توده ماهی و برای CAPEX و همچنین برای بازپرداخت بدهی های بانکی ادامه یافت. از آنجایی که بخشی از تسهیلات وام برای بازپرداخت اصل در ۱۲ ماه آینده است، این وام ها از بدهی های غیرجاری به بدهی های جاری طبقه بندی و منتقل شده اند. ما از تقریباً ۲.۳ میلیون SGD تسهیلات مالی استفاده کرده ایم.

چشم انداز

در ۲۷ دسامبر ۲۰۲۲ ما یک شراکت استراتژیک برای کسب و کار استرالیایی خود اعلام کردیم. در مجمع عمومی فوق العاده در ۱۰ ژانویه ۲۰۲۳ فروش ۷۵ درصد از شرکت تابعه استرالیایی ما، Marine Produce Australia Pty Ltd را به Wild Ocean Australia Pty Ltd، مطابق با این مشارکت، تایید شد و قرارداد فروش سهام و قراردادهای سهامداران در روز ۲۸ فوریه ۲۰۲۳ امضا شد. تکمیل معامله اکنون در انتظار تغییر مجوزهای کنترلی از سوی سهامداران خاص MPA است.

این شراکت به ما یک شریک استراتژیک استرالیایی را اضافه می کند که می تواند در تامین ۱۳ سایت اجاره ای مشارکت داشته باشد و در نتیجه پتانسیل رشد برای عملیات پرورش در استرالیا را تقویت کند. ساختار مشارکت نشان می‌دهد که ما منافع اقتصادی موثر ۵۰.۵ درصدی را در عملیات استرالیا حفظ می‌کنیم.

Wild Ocean Australia همچنین مالک و اداره کننده یک بازار ماهی  به نام بازار داروین است که موقعیت بازار ما را در خارج از استرالیا با دسترسی به غذاهای دریایی مرغوب استرالیا تقویت می کند.

محاسبه آثار گردش این معاملات همچنان با حسابرسان ما در حال بررسی است و پس از بسته شدن حساب ها در گزارش سالانه ما اطلاع رسانی خواهد شد.

برای فعالیت های فعلی ، ما انتظار داریم که تقاضای قوی برای غذاهای دریایی در بازارهایمان ادامه یابد. ما همچنان شاهد فشار تورمی مواد خام هم در مزرعه و هم در بسته بندی هستیم. هنگامی که افزایش قیمت ها به تدریج به مصرف کنندگان نهایی منتقل می شود، این باید به حاشیه سود ما کمک کند.

صورت تلفیقی درآمد جامع برای سال مالی منتهی به ۳۱ دسامبر ۲۰۲۲

صورت تلفیقی تغییرات حقوق صاحبان سهام برای سال مالی منتهی به ۳۱ دسامبر ۲۰۲۲

صورت تلفیقی جریان های نقدی برای سال مالی منتهی به ۳۱ دسامبر ۲۰۲۲

یادداشت های صورت های مالی





بازنشر فانوس دریا به نقل از اتحادیه تولید و تجارت آبزیان

بازدید: 46

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *