پریسا حاجی محمدی – کسب و کارهای موفق، اغلب شیوه زندگی جهان را تغییر می دهند، اپل، گوگل و… و ارزش بسیار زیادی که برای کدام به مشتریان ارائه می دهند را در نظر بگیرید، با وجود حاشیههای سود بلندپروازانه، استراتژیهای تجاری شرکتها صرفاً از اهداف مالی ناشی نمیشود. هر کدام ارزش مصرف کننده را از طریق نوآوری هایی مانند تلفن های هوشمند، موتورهای جستجوی سریع تر، انتشار فیلم و ویدئو، در اولویت قرار می دهند.
پریسا حاجی محمدی ، دکتری کسب و کار حرفه ای در نوشتاری به روزنامه اقتصادسرآمد آورده است: اگر میخواهید یک استراتژی کسبوکار موفق ایجاد کنید، نحوه ایجاد ارزش در مدلهای مختلف کسبوکار را بایستی بررسی کنید. به احتمال زیاد در حال حاضر به نوعی از هوش مصنوعی در کسب و کارتان استفاده می کنید. ابزارها و خدماتی مانند Google Maps، فیلترهای ایمیل و بانکداری آنلاین همگی نمونه هایی از نفوذ فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی به زندگی روزمره ما هستند.
فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی زندگی روزمره ما را به عنوان مصرفکننده روانتر میکند، اما استفاده از هوش مصنوعی چه معنایی برای دنیای تجارت دارد؟ فرصتهای کارسازی شده و سرعت بخشیدن به کارهای روزمره و پتانسیل حذف خطای انسانی قطعاً پیامدهای مهمی برای هر کسبوکار است. هوش مصنوعی بنوعی ذاتی از آنچه یک شرکت موفق را میسازد تبدیل خواهد شد و ابزاری برای خلق ارزش در سازمان محسوب می گردد. هوش مصنوعی به یک همکار سازمانی ضروری و قابل اعتماد تبدیل شده است که استفاده از آن در استراتژی کسب و کارمان امری اجتناب ناپذیر است.
حتی توانمندسازی معماران کسب و کار و مدیران سازمانی برای تصمیم گیری های تجاری بهتر بایستی با هوش مصنوعی گره بخورند.کسب و کارها هر روز حجم عظیمی از اطلاعات را در تمام بخش ها تولید می کنند. این شامل هر چیزی از تراکنش های مالی گرفته تا ثبت اطلاعات منابع انسانی و استفاده از برنامه ها و نرم افزارهای مختلف است. برای اینکه داده ها ارزشمند باشند، باید تحلیل های قابل هضم و عملی را به همراه داشته باشند.
در حالی که مدیریت داده معمولاً یک تحلیلگر داده است، فرمولبندی دادهها در رویکردهای مبتنی بر کسبوکار نقش مهمی دارد. و ارائه راه حل های خاص در سراسر یک سازمان با استفاده از قدرت هوش مصنوعی است که امکان پذیر است که باعث می شوند تصمیمهای بهتری بگیریم.
هوش مصنوعی این پتانسیل را دارد که فرصت ها و تهدیدهای کسب و کارمان را در لحظه شناسایی کند، در حالیکه ممکن است یک مدیر هفته ها یا ماه ها طول بکشد تا آن را پیدا کند. هوش مصنوعی می تواند بسیار مستعد «تصمیم سازی» باشد، که با تجزیه و تحلیل داده ها و آموزش و استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی می توانیم در تشخیص خطرات و ریسک های کسب و کار ماهر شویم.
هوش مصنوعی در حال حاضر ثابت کرده است که یک تغییر دهنده پیش بینی است. شکاف بین بازارهای نوظهورِ مشتاق هوش مصنوعی وکشورهای با درآمد بالا که هوش مصنوعی جزلاینفکی از تجارتشان است توجه ما را به این مهم جلب می کند.ضمن آنکه هیجان استفاده از هوش مصنوعی در میان نسلهای جوانترو در افراد با درآمد یا تحصیلات بالاتر بیشتر است. اکثریت مردم انتظار دارند که محصولات و خدمات مبتنی بر هوش مصنوعی در سال های آینده زندگی روزمره آنها را عمیقاً تغییر دهد. این در حالی است که خوشبینی در مورد مدیریت زمان وجود دارد، اما نگرانی گستردهای در مورد تأثیرات منفی که بر اشتغال افراد می گذارد نیزوجوددارد.
همانطور که استفاده از هوش مصنوعی به گسترش سریع خود ادامه می دهد، ساز و کار اینکه چگونه می توانیم اطمینان حاصل کنیم که این سیستم ها برای همه به درستی کار می کنند خود نکته حائز اهمیتی است.
تحقیقات تخمین می زند که هوش مصنوعی ۹۷ میلیون شغل ایجاد خواهد کرد.بر اساس تحقیقات مجمع جهانی اقتصاد، پیشبینی میشود که هوش مصنوعی حدود ۹۷ میلیون شغل جدید ایجاد کند که به طور بالقوه با نگرانیهای جابجایی نیروی کار مقابله میکند زیرا درصد قابل توجهی از مردم نگرانی اندکه هوش مصنوعی می تواند باعث از دست دادن شغل آنها در آینده قریب الوقوع شود.
پیمایش در دنیای فناوری می تواند به ویژه برای رهبران تجاری سنتی، یک کار دلهره آور باشد،. با این حال، پیش بینی می شود تا سال ۲۰۳۰ ده درصد وسایل نقلیه بدون راننده و خودران باشند. همچنین یک چهارم شرکت ها به دلیل کمبود نیروی کار مبتکر، از هوش مصنوعی استفاده خواهند کرد.
بهعلاوه هوش مصنوعی هم می تواند به کسب و کارها کمک کند تا آینده خود را با دقت بیشتری پیش بینی کنند، وهم با تجزیه و تحلیل عادات مصرف کننده و شناسایی فرصت ها برای بهبود عملکردشان به شرکتها کمک کند تا تصمیم بگیرند که کدام محصول بعدی را توسعه دهند یا حذف کنند.
پریسا حاجی محمدی ، دکتری کسب و کار حرفه ای در نوشتاری به روزنامه اقتصادسرآمد آورده است: اگر میخواهید یک استراتژی کسبوکار موفق ایجاد کنید، نحوه ایجاد ارزش در مدلهای مختلف کسبوکار را بایستی بررسی کنید. به احتمال زیاد در حال حاضر به نوعی از هوش مصنوعی در کسب و کارتان استفاده می کنید. ابزارها و خدماتی مانند Google Maps، فیلترهای ایمیل و بانکداری آنلاین همگی نمونه هایی از نفوذ فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی به زندگی روزمره ما هستند.
فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی زندگی روزمره ما را به عنوان مصرفکننده روانتر میکند، اما استفاده از هوش مصنوعی چه معنایی برای دنیای تجارت دارد؟ فرصتهای کارسازی شده و سرعت بخشیدن به کارهای روزمره و پتانسیل حذف خطای انسانی قطعاً پیامدهای مهمی برای هر کسبوکار است. هوش مصنوعی بنوعی ذاتی از آنچه یک شرکت موفق را میسازد تبدیل خواهد شد و ابزاری برای خلق ارزش در سازمان محسوب می گردد. هوش مصنوعی به یک همکار سازمانی ضروری و قابل اعتماد تبدیل شده است که استفاده از آن در استراتژی کسب و کارمان امری اجتناب ناپذیر است.
حتی توانمندسازی معماران کسب و کار و مدیران سازمانی برای تصمیم گیری های تجاری بهتر بایستی با هوش مصنوعی گره بخورند.کسب و کارها هر روز حجم عظیمی از اطلاعات را در تمام بخش ها تولید می کنند. این شامل هر چیزی از تراکنش های مالی گرفته تا ثبت اطلاعات منابع انسانی و استفاده از برنامه ها و نرم افزارهای مختلف است. برای اینکه داده ها ارزشمند باشند، باید تحلیل های قابل هضم و عملی را به همراه داشته باشند.
در حالی که مدیریت داده معمولاً یک تحلیلگر داده است، فرمولبندی دادهها در رویکردهای مبتنی بر کسبوکار نقش مهمی دارد. و ارائه راه حل های خاص در سراسر یک سازمان با استفاده از قدرت هوش مصنوعی است که امکان پذیر است که باعث می شوند تصمیمهای بهتری بگیریم.
هوش مصنوعی این پتانسیل را دارد که فرصت ها و تهدیدهای کسب و کارمان را در لحظه شناسایی کند، در حالیکه ممکن است یک مدیر هفته ها یا ماه ها طول بکشد تا آن را پیدا کند. هوش مصنوعی می تواند بسیار مستعد «تصمیم سازی» باشد، که با تجزیه و تحلیل داده ها و آموزش و استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی می توانیم در تشخیص خطرات و ریسک های کسب و کار ماهر شویم.
هوش مصنوعی در حال حاضر ثابت کرده است که یک تغییر دهنده پیش بینی است. شکاف بین بازارهای نوظهورِ مشتاق هوش مصنوعی وکشورهای با درآمد بالا که هوش مصنوعی جزلاینفکی از تجارتشان است توجه ما را به این مهم جلب می کند.ضمن آنکه هیجان استفاده از هوش مصنوعی در میان نسلهای جوانترو در افراد با درآمد یا تحصیلات بالاتر بیشتر است. اکثریت مردم انتظار دارند که محصولات و خدمات مبتنی بر هوش مصنوعی در سال های آینده زندگی روزمره آنها را عمیقاً تغییر دهد. این در حالی است که خوشبینی در مورد مدیریت زمان وجود دارد، اما نگرانی گستردهای در مورد تأثیرات منفی که بر اشتغال افراد می گذارد نیزوجوددارد.
همانطور که استفاده از هوش مصنوعی به گسترش سریع خود ادامه می دهد، ساز و کار اینکه چگونه می توانیم اطمینان حاصل کنیم که این سیستم ها برای همه به درستی کار می کنند خود نکته حائز اهمیتی است.
تحقیقات تخمین می زند که هوش مصنوعی ۹۷ میلیون شغل ایجاد خواهد کرد.بر اساس تحقیقات مجمع جهانی اقتصاد، پیشبینی میشود که هوش مصنوعی حدود ۹۷ میلیون شغل جدید ایجاد کند که به طور بالقوه با نگرانیهای جابجایی نیروی کار مقابله میکند زیرا درصد قابل توجهی از مردم نگرانی اندکه هوش مصنوعی می تواند باعث از دست دادن شغل آنها در آینده قریب الوقوع شود.
پیمایش در دنیای فناوری می تواند به ویژه برای رهبران تجاری سنتی، یک کار دلهره آور باشد،. با این حال، پیش بینی می شود تا سال ۲۰۳۰ ده درصد وسایل نقلیه بدون راننده و خودران باشند. همچنین یک چهارم شرکت ها به دلیل کمبود نیروی کار مبتکر، از هوش مصنوعی استفاده خواهند کرد.
بهعلاوه هوش مصنوعی هم می تواند به کسب و کارها کمک کند تا آینده خود را با دقت بیشتری پیش بینی کنند، وهم با تجزیه و تحلیل عادات مصرف کننده و شناسایی فرصت ها برای بهبود عملکردشان به شرکتها کمک کند تا تصمیم بگیرند که کدام محصول بعدی را توسعه دهند یا حذف کنند.
بازنشر فانوس دریا به نقل از اقتصاد سرآمد