تایید محیط زیست بر استقرار ۴۰ پروژه صنعتی در سواحل کشور

  محمد طالبی متین در گفتگو با خبرنگار مانا، اظهار داشت: با توجه به اجرایی شدن رویکرد دریا محور کشور…

تایید محیط زیست بر استقرار ۴۰ پروژه صنعتی در سواحل کشور

 

محمد طالبی متین در گفتگو با خبرنگار مانا، اظهار داشت: با توجه به اجرایی شدن رویکرد دریا محور کشور در زمینه توسعه اقتصادی، شاهد افزایش روز افزون پروژه‌های صنعتی در طول نوار ساحلی کشور در جنوب و شمال هستیم.

مدیر کل دفتر زیست بوم های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست، ادامه داد: لازمه توسعه پایدار، بدون شک توسعه صنعت همزمان با حفظ و رعایت الزامات محیط زیستی در منطقه است.

به گفته این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست، توسعه و تغییر کاربری اراضی ساحلی، به خصوص در نتیجه ساخت و ساز‌های ساحلی و توسعه شهری، می‌تواند منجر به از بین رفتن زیستگاه‌های حیاتی دریایی شود؛ همچنین تهدید تخریب مناطق مستعد و بسترهای مناسب برای تولیدمثل و تغذیه زیستمندان دریایی و زیستگاه‌های وابسته در سواحل مکران نیز در پی فعالیت های توسعه ای وجود دارد.

وی اذعان داشت: در همین راستا اظهارنظر محیط زیستی بر استقرار صنایع بزرگ در سواحل با لحاظ ملاحظات محیط زیستی با دقت و با رعایت ظرف زمانی مشخص شده در قانون جهت پاسخگویی در خصوص ۴۰ پروژه انجام پذیرفته است.

مدیر کل دفتر زیست بوم های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه گفته‌ های خود تصریح کرد: همچنین مطالعات پهنه بندی محيط زيستي و ارزيابي ريسك زيستگاهي استقرار صنايع در مناطق ساحلي دريايي مكران نیز در محدوده سواحل استان سيستان و بلوچستان نیز در حال اتمام است.

طالبی متین بیان داشت: در همین راستا، انجام مطالعات پهنه بندي محيط زيستي و ارزيابي ريسك زيستگاهي استقرار صنايع در مناطق ساحلي دريايي مكران در استان هرمزگان انجام  شده است.

به گفته وی، طی این مطالعات صورت گرفته محدوده‌های مجاز و ممنوع برای توسعه در سواحل با روش‌های علمی و بازدیدهای میدانی مشخص شده است که تا حدود زیادی از وارد شدن آسیب‌های زیست محیطی به مناطق ساحلی و دریایی همزمان با انجام فعالیت های توسعه ای جلوگیری خواهد کرد.

 

 

 

بازنشر مرین‌پرس به نقل از مانا

بازدید: 5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *