توسعه توریسم دریایی در طول نوار ساحلی دریای خزر

  احمد تجری در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: در راستای توسعه توریسم دریایی در طول نوار ساحلی دریای…

توسعه توریسم دریایی در طول نوار ساحلی دریای خزر

 

احمد تجری در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: در راستای توسعه توریسم دریایی در طول نوار ساحلی دریای خزر و استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در این منطقه، ایجاد زیرساخت‌های توریستی در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر کل سرمایه گذاری، زیرساخت‌ها و مناطق نمونه گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، گفت: هم اکنون سه پروژه توریسم دریایی در طول نوار ساحلی دریای خزر با سرمایه گذاری بخش خصوصی در دست احداث است.

وی با اشاره به اینکه این پروژه‌های توریستی در سواحل مازندران و گیلان با سرمایه گذاری هزار و ۶۲۸ میلیارد تومان در دست اجرا است، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود با بهره برداری از سه پروژه توریسم دریایی مذکور، زمینه اشتغال حداقل هزار و ۴۵ نفر از بومیان استان‌های مازندران و گیلان فراهم شود.

این مقام مسئول در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اذعان داشت: اعتباراتی نیز از بخش دولتی جهت توسعه زیرساخت‌های توریستی در طول نوار ساحلی استان مازندران هر ساله اختصاص می‌یابد که امیدواریم در آینده نزدیک شاهد تکمیل زیرساخت‌های گردشگری در این منطقه توریستی کشور باشیم.

تجری بیان داشت: همچنین امیدواریم با تسهیلاتی که وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای سرمایه گذاری در صنعت توریسم دریایی فراهم کرده است، شاهد افزایش سرمایه گذاران بخش خصوصی در این بخش از گردشگری کشور باشیم.

وی در ادامه گفته‌های خود از جمله موانع توسعه در گردشگری دریایی را وجود دستگاه‌های مختلف تصمیم‌گیر در نوار ساحلی و پهنه دریایی با خطی مشی‌ها و قوانین و مقررات موازی و در برخی موارد متضاد برای توسعه گردشگری دریایی و ساحلی که موجب تعدد سطوح تصمیم‌گیری و دستگاه‌های مرتبط با اجرای برنامه‌های گردشگری ساحلی-دریایی می‌شوند، اعلام کرد.

مدیر‌کل سرمایه گذاری، زیرساخت‌ها و مناطق نمونه گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، همچنین به نابسامانی و رهاشدگی در سواحل کشور و نیز تمرکز‌زدایی و تفویض اختیار به مراکز تصمیم‌گیر در سطح استان را از دیگر موانع توسعه گردشگری دریایی دانست.

بازنشر مرین‌پرس به نقل از مانا

بازدید: 5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *