افزایش ۴۸ درصدی فروش سوخت‌های زیستی دریایی در سنگاپور

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از  رویترز؛ بر‌اساس داده‌های اداره دریایی و بندری سنگاپور (MPA) در نیمه اول…

افزایش ۴۸ درصدی فروش سوخت‌های زیستی دریایی در سنگاپور

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از  رویترز؛ بر‌اساس داده‌های اداره دریایی و بندری سنگاپور (MPA) در نیمه اول سال ۲۰۲۴ میلادی  کل فروش سنگاپور در  بزرگترین  مخازن بانکرینگ به کشتی‌ها ۲۷.۲ میلیون تُن بوده است که در مقایسه با ۲۵.۱ میلیون تُن سال گذشته افزایش داشته است، فروش سوخت‌های دیگر مانند روغن‌های دریایی  و گازوئیل  دریایی، در مجموع به ۲۶.۷ میلیون تُن می‌رسد که ۷.۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش نشان می‌دهد.

داده‌های MPA نشان می‌دهد که فروش گاز طبیعی مایع در نیمه اول سال ۲۰۲۴ میلادی حدود ۲۱۲ هزار تُن بوده که  نسبت به سال گذشه بیش از چهار برابر است.  

به گفتۀ یکی از مسئولان حمل‌و‌نقل دریایی سنگاپور به علت بحران دریای سرخ تقاضای جهانی بانکرینگ در سال جاری افزایش یافته است، زیرا اختلالات کشتیرانی دریای سرخ کشتی‌ها را مجبور به سفر‌های طولانی‌تر و سوخت‌گیری بیشتر در مراکز اصلی کرده است.  

همچنین تقاضا برای سوخت‌های جایگزین نیز افزایش یافته است، زیرا مالکان کشتی  به دنبال سوخت پاک برای کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای و رعایت دستورالعمل‌های سیستم تجارت آلاینده‌های اتحادیه اروپا (ETS) هستند.

بر‌اساس داده‌های MPA، فروش سوخت‌های زیستی دریایی در سنگاپور در نیمه اول سال جاری به ۲۸۸ هزار تُن رسید که ۴۸.۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.  

«ایوان ماتیوس»، رئیس مشاوره پالایش آسیا و خدمات جهانی نفت کوره FGE سنگاپور در این زمینه گفت: تقاضا برای سوخت‌های زیستی در کشتی‌های بزرگ که از آسیا به اروپا حرکت می‌کنند افزایش خواهد یافت. از آنجایی‌که بر‌اساس سیستم تجارت آلاینده‌های اتحادیه اروپا (ETS) به انتشار سوخت‌های زیستی ضریب انتشار صفر داده می‌شود، این امر باعث می‌شود کشتی‌ها برای سفر به اروپا سوخت‌های زیستی ذخیره‌سازی کنند.

در ادامه این گزارش آمده است: حجم جابه‌جایی کالا‌های کانتینری در شش ماه اول سال ۲۰۲۴ میلادی در بنادر سنگاپور به ۲۰ میلیون teu رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶.۴ درصد افزایش داشته است.

ازدحام در بنادر سنگاپور در  سه ماهه دوم افزایش یافت و این می‌تواند باعث شود که برخی از کشتی‌ها  بنادر  دیگری را انتخاب کنند، که این امر فروش  سوخت را در ماه‌های اخیر با وجود افزایش سالانه حجم جا‌به‌جایی کاهش خواهد داد.

در پایان این گزارش آمده است: کاهش فروش ماهانه سوخت می‌تواند ناشی از انحرافات منطقه‌ای به ژوشان چین باشد که در ماه ژوئن سوخت را با قیمت‌های پایین‌تر از سنگاپور عرضه کند.

 

افزایش ۴۸ درصدی فروش سوخت‌های زیستی دریایی در سنگاپور

بازنشر مرین‌پرس به نقل از مانا

بازدید: 4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *