اولین جشنواره سفرنامه نویسی دریایی برگزار می‌شود

  مهدی شیرخانی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: برنامه ریزی و برگزاری رویداد ترویجی، تشویقی و تمدنی اولین…

اولین جشنواره سفرنامه نویسی دریایی برگزار می‌شود

 

مهدی شیرخانی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: برنامه ریزی و برگزاری رویداد ترویجی، تشویقی و تمدنی اولین جشنواره سفرنامه نویسی دریایی توسط میز ملی گردشگری دریایی، ساحلی و تالابی کشور در حال انجام است.

مسئول میز ملی گردشگری دریایی، ساحلی و تالابی کشور، افزود: این جشنوار ملی با همکاری مشترک وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و سازمان بنادر و دریانوردی اجرایی خواهد شد.

وی در خصوص اقدامات میز ملی گردشگری دریایی گفت: نخستین میز ملی گردشگری دریایی، ساحلی و تالابی استانی کشور در استان هرمزگان فعال سازی شده است و در سایر استان‌های ساحلی به ترتیب در حال فعال سازی است، همچنین صدور احکام اعضای استانی و مشارکت میز‌های استانی در پیشران انسجام سازمانی میز ملی گردشگری دریایی، ساحلی و تالابی کشور در استان‌ها در حال انجام است.

شیرخانی با اشاره به پویایی میز ملی گردشگری دریایی، ساحلی و تالابی کشور جهت توسعه هر چه بیشتر گردشگری آبی در شمال و جنوب کشور بیان داشت: جلسات این میز به طور مستمر با حضور اعضا برگزار و تصمیمات لازم اخذ می‌شود که با توجه به فعالیت‌های در حال انجام در این میز ملی، انتظار می‌رود به زودی شاهد دستاورد‌های مثبت در زمینه توریسم دریایی باشیم.

مسئول میز ملی گردشگری دریایی، ساحلی و تالابی کشور در ادامه از فعال سازی ۶ کارگروه تخصصی میز ملی گردشگری دریایی، ساحلی و تالابی کشور خبر داد و بیان داشت: با توجه به اهمیت ورود به جزییات گردشگری آبی جهت بهره گیری هر چه تمام‌تر از ظرفیت‌های موجود در کشور این کارگروه‌ها تعریف شده اند.

این مقام مسئول در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در ادامه  عنوان کرد: در راستای تعریف این ۶ کارگروه، گردشگری آبی در قالب دریا، تالاب، ساحل، رودخانه و سازه‌های آبی سد‌ها و چشمه‌ها دیده شده است؛ بر این اساس کارگروه‌های مذکور شامل کارگروه رودخانه‌ها و پارک آبخیزها، کارگروه گردشگری در سازه‌ها و سدها، کارگروه گردشگری ورزشی در پهنه‌های آبی، باستان شناسی دریایی و میراث فرهنگی زیرآب  و نیز کارگروه گردشگری دسترس پذیر در پهنه‌های آبی است.

بازنشر مرین‌پرس به نقل از مانا

بازدید: 5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *