یک شرکت سوئدی کشتی «پرنده» برقی را آزمایش می‌کند (+ عکس)

    به گزارش مانا، فرانس۲۴ نوشت: یک شرکت سوئدی قصد دارد اولین مسافران را به روی یک کشتی پرنده…

یک شرکت سوئدی کشتی «پرنده» برقی را آزمایش می‌کند (+ عکس)

 

 

به گزارش مانا، فرانس۲۴ نوشت: یک شرکت سوئدی قصد دارد اولین مسافران را به روی یک کشتی پرنده برقی که تقریباً روی آب پرواز می‌کند سوار کند. شرکت کاندلا اعلام کرد:‌ این کشتی که به سه بال عمودی یا هیدروفویل مجهز شده است، می‌تواند با سرعت کافی از آب خارج شده و باز روی سطح آب بازگردد.

به لطف حسگرهایی که به طور مداوم فویل ها را تنظیم می کنند، کشتی پایداری خود را حفظ می کند. این کشتی با معلق شدن در بالای آب انرژی «تا ۸۰ درصد کمتر» نسبت به یک قایق معمولی مصرف می کند. از آنجایی که این کشتی اصطکاک را به حداقل می رساند، می تواند بسیار سریعتر از کشتی های معمولی با حداکثر سرعت ۵۵ کیلومتر در ساعت (۳۴ مایل در ساعت) حرکت کند.

شرکت کاندلا قرار است در اکتبر شروع به جابجایی مسافران بین جزیره اکه‌رو و مرکز استکهلم کند — مسیری شلوغ که با کشتی جدید ۳۵ دقیقه طول می کشد. این نیمی از زمانی است که از طریق زمین طول می کشد. شرکت در حال حاضر تنها یک قایق را با ظرفیت ۳۰ مسافر عرضه خواهد کرد.

گفتنی است حمل‌و‌نقل دریایی مسئول حدود سه درصد از انتشار گازهای گلخانه‌ای در جهان است. به همین خاطر شرکت‌ها قصد دارند تا دهه‌های آینده نقش حمل‌و‌نقل دریایی در آزادسازی دی اکسید کربن را به صفر برسانند.

بازنشر مرین‌پرس به نقل از مانا

بازدید: 6

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *