در‌آمد شرکت‌های حمل‌ونقل دریایی طی ۶ ماه گذشته بی‌سابقه بود

بازار حمل‌و‌نقل دریایی در نیمه اول سال ۲۰۲۴ با جهشی که از خود نشان داد وارد مرحله جدیدی از افزایش…

بازار حمل‌و‌نقل دریایی در نیمه اول سال ۲۰۲۴ با جهشی که از خود نشان داد وارد مرحله جدیدی از افزایش نرخ‌ها و هزینه‌ها شد که در تمام مدت این موضوع تحت تأثیر بحران دریای سرخ قرار داشت، اما بخش‌های مختلف حمل‌ونقل در نیمه اول سال ۲۰۲۴ با پُشت‌سر گذاشتن رکود دوران کرونا در‌آمدی را که نصیب خود کرد در ۱۵ سال گذشته بی‌سابقه بود.

در آمد شرکت‌های حمل‌ونقل دریایی طی ۶ ماه گذشته بی سابقه بود

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل ازترید ویندز؛ «مارکوس هند» تحلیلگر و پژوهشگر ارشد دریایی و نویسنده  مقالات در سایت‌های دریایی چشم انداز بازار حمل‌و‌نقل دریایی را بررسی کرده و انتظارات، پیش‌بینی‌ها و ارزیابی از صنعت حمل‌ونقل دریایی در ۶ ماهه دوم را به رشته تحریر در‌آورده است.

بر این اساس تحولات بازار صنعت کشتیرانی در ۶ ماهه دوم نیز نشأت گرفته از تجربیات ۶ ماهه اول است. براساس تجزیه وتحلیل داده‌های دریافتی به نظر می‌رسد  تا زمانی‌که بحران دریای سرخ وجود دارد حمل‌و‌نقل دریایی از قبیل صنعت کانتینری، تانکر، فله خشک و کارخانجات کشتی سازی در نیمه دوم سال همانند ۶ ماهه اول با افزایش نرخ، دور زدن مسیر‌ها و بالارفتن هزینه‌ها پیش خواهد رفت، در این راستا اگر شرایط به همین منوال پیش برود درآمد صنعت حمل‌ونقل دریایی همچنان بالا خواهد رفت.

در صورتی‌که شرایط  دریای سرخ به حالت عادی در‌آید بازهم نرخ‌ها و هزینه‌ها به این زودی‌ها پایین نخواهد آمد و تا پایان سال به همین شکل و منوال باقی می‌ماند.

این تحلیلگر دریایی به نقل از «دانیل ریچاردز» تحلیلگر دیگر دریایی می‌نویسد در یکسال اخیر شاهد تحولات قابل توجهی در حمل‌و‌نقل دریایی بودیم که تا دسامبر ۲۰۲۳ میلادی این تحولات توأم با رکود و پایین بودن نرخ در بخش‌های مختلف حمل‌ونقل غیر از LNG و نفتکش‌ها بودیم، اما با آغاز جنگ اسرائیل – غزه و پدید آمدن بحران دریای سرخ و کاهش ترانزیت از کانال‌های سوئز و پاناما مسیر‌ها به سمت افریقای  جنوبی و دماغه امید نیک منحرف شد که در ابتدا چالش‌های متعددی را پیشِ روی مسئولان خطوط و اپراتور‌ها قرار داد. اما به مرور درآمد بخش‌های مختلف حمل‌و‌نقل به شدت افزایش یافته و به بالاترین میزان در ۱۵ سال گذشته رسید در واقع رکورد افزایش نرخ‌های دوران کرونا را پُشت سر گذاشت. بدین ترتیب  انتظار می‌رود در نیمه دوم سال ۲۰۲۴ میلادی نیز همین شرایط بر حمل‌و‌نقل دریایی و در‌آمد‌های ناشی از جابه‌جایی کالا حاکم  باشد.

بازنشر مرین‌پرس به نقل از مانا

بازدید: 4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *