سنگاپور به علت ازدحام بندری بخشی از کانتینر‌ها را به بنادر مالزی انتقال داد

ازدحام در بندر سنگاپور باعث شده که با تصمیم مسئولان این بندر در یک اقدام بی‌سابقه بخشی از کانتینر‌های قابل…

ازدحام در بندر سنگاپور باعث شده که با تصمیم مسئولان این بندر در یک اقدام بی‌سابقه بخشی از کانتینر‌های قابل تخلیه در سنگاپور به بنادر مالزی ارسال شده و در آنجا انبار شوند.

سنگاپور به علت ازدحام بندری بخشی از کانتینر‌ها را به بنادر مالزی انتقال داد

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از خبرگزاری بلومبرگ؛ در حال حاضر حدود ۲۰ کشتی کانتینری در نزدیکی بندر کلانگ مالزی لنگرانداخته‌اند. این امر موجب برهم خوردن زنجیره‌های تأمین و تأخیر در جابه‌جایی کالا‌ها است. بندر کلانگ و سنگاپور به عنوان آبراه حیاتی اروپا که خاور‌میانه را به شرق آسیا متصل می‌کند شناخته می‌شوند.    

بندر کلانگ به علت نزدیکی به کوالالامپور جزء بنادر مهم به شمار می‌رود. اما تا به حال چنین ازدحامی در این بندر مشاهده نشده بود. همچنین بنادر اسلات و تیانجینگ پلپاس مالزی نیز  با ازدحام روبه‌رو شده‌اند.

به دلیل حملات شبه نظامیان حوثی یمن کشتی‌ها مسیر خود را از دریای سرخ و کانال سوئز تغییر و از اطراف دماغه امید نیک آفریقای جنوبی حرکت می‌کنند که همین کار باعث ازدحام بنادر در سنگاپور شده است.  

در پایان گزارش آمده است ازدحام در پایانه‌های سنگاپور و مالزی  تا ماه آگوست ادامه دارد و این تأخیر‌ها و تغییر مسیر باعث افزایش نرخ حمل کانتینر و اجاره کشتی‌های کانتینری شده است.  

بازنشر مرین‌پرس به نقل از مانا

بازدید: 4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *