بیش از ۴۰۰۰ تن کالا از گمرک گناوه صادر شد

  به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، ایمان زند با اشاره به افزایش صادرات کالا در سه ماه نخست امسال…

بیش از ۴۰۰۰ تن کالا از گمرک گناوه صادر شد

 

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، ایمان زند با اشاره به افزایش صادرات کالا در سه ماه نخست امسال اظهار داشت: در این مدت، چهار هزار و ۵۰۰ تن کالا، از گمرک گناوه به کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس صادر شد.

وی ارزش کالا‌های صادراتی یاد شده را بیش از یک میلیون و ۳۳۵ هزار دلار دانست و افزود: میزان صادرات سه ماه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی ۱۸ درصد و از لحاظ ارزشی ۷۱ درصد افزایش داشته است.

این مقام مسئول تصریح کرد: شیشه، آینه ساختمانی، کاه و حبوبات از عمده کالا‌های صادراتی از گمرک این بندر به کشور‌های حوزه خلیج فارس است.

سرپرست گمرک گناوه میزان ترانزیت مبدأ خارجی در سه ماهه اول امسال از گناوه را به وزن تقریبی ۱۵ تن دانست و بیان کرد: این میزان ترانزیت ۲۵ هزار و ۲۰۰ دلار ارزش داشته است.

ایمان زند اضافه کرد: عمده کالا‌های ترانزیت شده در مبدأ خارجی شامل گریس پمپ بوده، که به مقصد مناطق آزاد ارسال شده است و ترانزیت مقصد داخلی در این مدت به وزن ۱۸ تن و ارزش بیش از ۵۵ هزار دلار بوده است.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه بسته‌بندی قوطی و شیشه، پمپ، شیر هیدرولیک، فیلتر و پمپ متعلقات از عمده کالا‌های ترانزیت مقصد داخلی در این مدت و از مبدأ بازرگان و پلدشت بوده است.

سرپرست گمرک گناوه از افزایش ۲۶ درصدی واردات کالا به گمرک گناوه خبر داد و خاطرنشان کرد: در سه ماه اول سال جاری، شش هزار و ۳۹۶ تن کالا به ارزش ۲۴ میلیون و ۸۵۳ هزار دلار بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، از نظر وزنی ۲۶ درصد و از نظر ارزشی ۱۸ درصد افزایش نشان می‌دهد.

ایمان زند اضافه کرد: لوازم یدکی، لاستیک کامیون، و باتری قلمی از عمده کالا‌های وارداتی بوده است.

وی تصریح‌کرد: درآمد سه ماهه گمرک گناوه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳۶ درصد افزایش و نزدیک به یک هزار و ۶۶۰ میلیارد ریال بوده است.

بازنشر مرین‌پرس به نقل از مانا

بازدید: 4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *