موضوعات: اخبار دریایی

حضور کارشناس ایمنی در بنادر صیادی الزامی است

 

به گزارش مانا از بندرعباس، مسعود بارانی در نشست هم‌اندیشی و تعیین تکلیف قرارداد‌های واگذاری مدیریت بهره‌برداری بنادر صیادی با اشاره به اینکه خدمات‌رسانی مطلوب و شایسته به جامعه صیادی از اهم دستورکار و اهداف شیلات هرمزگان است، اظهار کرد: بدون شک ارتقای رفاه و خدمات‌رسانی به جامعه صیادی برای شیلات اولویت است.

وی با بیان اینکه هرمزگان با داشتن ۲۲۰۰ کیلومتر نوار ساحلی، دارای ۱۹ بندر صیادی و ۲۲ موج شکن مردمی در سطح استان است، افزود: از این تعداد ۱۵ بندر صیادی فعال و در حال خدمات‌رسانی به جامعه صیادی است.

بارانی با اشاره به اهمیت مدیریت اصولی بنادر صیادی در ارتقای خدمت‌رسانی به صیادان در کنار افزایش ایمنی، حفاظت و حراست از اموال بنادر و صیادان، گفت: مجریان بهره‌بردار باید نهایت اهتمام خود را در حفظ، نگهداری و بهبود شرایط و وضعیت بنادر صیادی و اجرای کامل مفاد قرار داد واگذاری به کار بگیرند.

وی با بیان اینکه بررسی و پایش مستمر وضعیت بنادر صیادی در دستور کار معاونت صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان هرمزگان و روئسای شیلات شهرستان‌های استان قرار دارد، عنوان کرد: اجرای مفاد قرارداد واگذاری مدیریت بندر از سوی مجریان و بهره‌برداران الزامیست.

مدیرکل شیلات هرمزگان با تاکید بر اهمیت ایمنی در بنادر صیادی و آمادگی مقابله با حوادث و رخ داد‌ها در بنادر صیادی، حضور کارشناش ایمنی در تمامی بنادر صیادی استان هرمزگان را الزامی خواند و تصریح کرد: در همین راستا مجریان بهره‌بردار موظف به مشارکت و یا برگزاری دوره‌های آموزشی مستمر اطفاء حریق و ایمنی برای صیادان و نیروی انسانی شاغل در این بنادر هستند.

بارانی خاطرنشان کرد: در سال گذشته به واسطه مجاهدت‌های صیادان در استان هرمزگان شاهد کسب رتبه اول صید توسط استان هرمزگان با بیش از ۳۶۶ هزار تن صید در سال بوده‌ایم که بی‌شک خدمات ارائه شده در بنادر صیادی نقش موثری در این مهم داشته‌اند.

این مقام مسئول همچنین با بیان اینکه ۳۵ درصد از بنادر صیادی کشور متعلق به استان هرمزگان است، ادامه داد: استان هرمزگان توانسته در سال گذشته بیش از ۴۰ درصد از صید کشور را به خود اختصاص دهد.

گفتنی است، استان هرمزگان دارای ۱۹ بندر صیادی است که مدیریت بالغ بر ۱۵ بندر صیادی به بخش خصوصی (تعاونی‌های صیادی) واگذار شده است.

بازنشر مرین‌پرس به نقل از مانا

مدیر سایت

انتشار
منتشر شده توسط:
مدیر سایت