آب‌های شمال غرب خلیج فارس در ۲ روز آینده مواج و متلاطم است/شناور‌ها به دریا نروند

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: آب‌های شمال غرب خلیج فارس و مناطق آبراهی و ساحلی استان در ۲ روز آینده مواج و متلاطم است.

آب‌های شمال غرب خلیج فارس در ۲ روز آینده مواج و متلاطم است/شناور‌ها به دریا نروند

محمد سبزه زاری در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: براساس بررسی و تجزیه و تحلیل نقشه‌های هواشناسی، آب‌های شمال غرب خلیج فارس به علت وزش باد نسبتاً شدید، توفانی است.
وی با بیان اینکه تردد شناور‌های دریایی و صیادی در محدوده آب‌های شمال غرب خلیج فارس مخاطره آمیز است از مالکان و ملوانان شناور‌های تجاری و صیادی خواست تا بهبود شرایط جوی و بازگشت آرامش، سفر‌های دریایی خود را متوقف کنند.
مدیرکل هواشناسی خوزستان در ادامه افزود: به علت وزش باد، احتمال پاره شده تور‌های صیادی و واژگونی قایق‌های کوچک در آبرا‌های اروندرود و بهمنشیر وجود دارد.
بنا بر این گزارش هواشناسی خوزستان همچنین نسبت به استقرار توده هوای بسیار گرم در دو روز پیش رو، و ثبت دمای بالای ۵۰ درجه سانتیگراد بالای صفر در مناطق ساحلی خوزستان، هشدار سطح قرمز صادر کرد.
در روز‌های اخیر گزارش‌های متعددی از قطعی برق در مناطق بندری و ساحلی خوزستان به علت شدت گرما و روند افزایش مصرف انرژی و آسیب رسیدن به شبکه توزیع برق دریافت شده است.
مدیریت بحران استانداری خوزستان نیز ساعات کاری اداری در روز چهارشنبه ۱۹ تیر ماه را به علت شدت گرمای نفسگیر در مناطق ساحلی خوزستان تا ساعت ۱۲ اعلام کرد.
محمد خانچی معاون امور عمرانی استاندار خوزستان در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داست: با وجود گرمای شدید و افزایش رطوبت در مناطق ساحلی، فعالیت بنادر خوزستان بدون محدودیت ادامه خواهد داشت.
وی گفت: بنادر خوزستان به خصوص بندر امام خمینی، بنابر ماهیت کاری خود تعطیل بردارنیستند و عملیات تخلیه و بارگیری کالا‌های نفتی و غیرنفتی بخصوص کالا‌های اساسی در بندر امام خمینی تداوم می‌یابد.

بازنشر مرین‌پرس به نقل از مانا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

حضور کارشناس ایمنی در بنادر صیادی الزامی است

س تیر 19 , 1403
  به گزارش مانا از بندرعباس، مسعود بارانی در نشست هم‌اندیشی و تعیین تکلیف قرارداد‌های واگذاری مدیریت بهره‌برداری بنادر صیادی با اشاره به اینکه خدمات‌رسانی مطلوب و شایسته به جامعه صیادی از اهم دستورکار و اهداف شیلات هرمزگان است، اظهار کرد: بدون شک ارتقای رفاه و خدمات‌رسانی به جامعه صیادی […]
حضور کارشناس ایمنی در بنادر صیادی الزامی است

همچنین بخوانید: