برنامه ریزی برای ایجاد مراکز لجستیکی مشترک ایران و ازبکستان

فریدالدین نصریوف، سفیر جدید ازبکستان در تهران در دیدار با جلیل اسلامی، عضو هیئت عامل و معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی بر اهمیت توسعه روابط اقتصادی و تجاری دو کشور به ویژه در حوزه حمل و نقل و ترانزیت تأکید کرد.

برنامه ریزی برای ایجاد مراکز لجستیکی مشترک ایران و ازبکستان

 

به گزارش مانا، سفیر ازبکستان تهران ضمن تبریک رسمی انتخاب مسعود پزشکیان به عنوان رئیس جمهور منتخب مردم ایران، از آمادگی و علاقه تاشکند برای توسعه روابط و همکاری‌های ترانزیتی و لجستیکی با تهران خبر داد.
 فریدالدین نصریوف در این نشست ضمن اشاره به حجم روابط اقتصادی ۵۰۰ میلیون دلاری و روند افزایشی آن و نتیجه ملاقات‌های اخیر مقامات عالی دو کشور در تاشکند و تهران، بر ضرورت آشنایی بیشتر تجار، بازرگانان، اصحاب حمل‌و‌نقل و بخش خصوصی ازبکستان با زیر ساخت‌ها و ظرفیت‌های توسعه بندری در بنادر جنوبی و شمالی ایران به ویژه در بنادر شهیدرجایی و چابهار اشاره کرد.
معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی نیز با اشاره به ظرفیت‌های اسمی و عملیاتی بنادر بازرگانی کشور و اقدامات توسعه‌ای این سازمان در زیرساخت‌ها و روبنا‌های بندری، تاکید کرد: توسعه همکاری‌های ترانزیتی با آسیای میانه و کشور ازبکستان، یکی از راهبرد‌های جدی دولت سیزدهم طی سال‌های گذشته بوده است.
جلیل اسلامی با اشاره به پروژه‌های مشترک همکاری با ازبکستان در ایجاد مراکز لجستیکی مشترک و هاب بندری در بنادر شهیدرجایی، چابهار و امیر آباد، تنظیم تفاهم نامه‌های همکاری و برنامه عملیاتی برای تفاهمات صورت گرفته در اسرع وقت میان مقامات صلاحیتدار دو طرف اعم از بخش دولتی، غیردولتی و خصوصی را ضروری دانست.

بازنشر مرین‌پرس به نقل از مانا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

سرلشکر موسوی: در رفع نیازهای اقیانوس‌نوردی به حدخودکفایی رسیدایم

س تیر 19 , 1403
به گزارش خبرگزاری مهر، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی روز سه شنبه در جریان بازدید از نمایشگاه دستاوردهای علمی و فنی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در سیرجان استان کرمان با اشاره به نمایش برخی از این دستاوردها در نمایشگاه اظهار داشت: این مجموعه، نمایشگاهی از امید، نوآوری و نشاط […]

همچنین بخوانید: