موضوعات: اخبار دریایی

تأمین تجهیزات جدید دریایی شمال و جنوب کشور تا پایان سال جاری

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر خبر داد:

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی کشور گفت: در ماه‌های آینده شاهد تحول خوبی در حوزه تأمین و استقرار تجهیزات دریایی در بنادر جنوبی و شمالی خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار مانا از بندرعباس، اله‌مراد عفیفی پور در حاشیه بازدید از ظرفیت تجهیزات دریایی و شناور‌های خدماتی در بندر شهید رجایی اظهار کرد: به همت مدیران و کارکنان حوزه معاونت دریایی این اداره‌کل و به رغم تمام محدودیت‌ها، خدمات مورد نیاز حوزه دریایی درحال انجام است.

وی با اشاره به سفارش انواع شناور خدماتی و یدک‌کش در کشتی‌سازی‌های داخلی، با مشارکت بخش خصوصی از سوی سازمان بنادر، ادامه داد: با توجه به تلاش‌های سازمان بنادر به منظور تامین نیازمندی‌های تجهیزاتی در بنادر، در ماه‌های آینده شاهد تحول خوبی در حوزه تامین و استقرار تجهیزات دریایی در بنادر جنوبی و شمالی خواهیم بود.

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر با بیان اینکه ارائه خدمات دریایی با تامین تجهیزات جدید دریایی ارتقا می‌یابد، اضافه کرد: در ماه‌های آینده این شناور‌ها به ناوگان خدمات دریایی کشور از جمله بندر شهید رجایی اضافه می‌شود.

گفتنی است؛ در این بازدید، سعید خورسندی – مدیرکل فنّاوری اطلاعات و ارتباطات و مهدی نیکوکار – مدیرکل مهندسی سواحل و بنادر سازمان بنادر و دریانوردی نیز حضور داشتند.

هفته گذشته دو فروند شناور راهنمابر هدایت کشتی ۲۰۲ و جستجو و نجات ناجی۵۰ (RIB) به یاد شهدای خدمت در دولت سیزدهم به ظرفیت ناوگان خدمات دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان اضافه شد.

این دو شناور توسط سازمان صنایع دفاع و بخش خصوصی با طراحی کاملا بومی ساخته شده و قرار است تا پایان امسال نیز هشت فروند شناور یدک‌کش به ظرفیت ناوگان دریایی بندر شهید رجایی اضافه شود.

بازنشر مرین‌پرس به نقل از مانا

مدیر سایت

انتشار
منتشر شده توسط:
مدیر سایت