موضوعات: اخبار دریایی

حضور ایران در چهاردهمین اجلاس پنج جانبه جستجو و نجات دریایی در خزر

چهاردهمین اجلاس بررسی پیش نویس موافقتنامه همکاری جستجو و نجات دریایی در دریای خزر با حضور کشور‌های روسیه، ترکمنستان، قزاقستان، آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران، به مدت ۲ روز در عشق آباد پایتخت ترکمنستان برگزار شد.

 

به گزارش مانا، نادر پسنده، مدیرکل حفاظت و ایمنی این سازمان، با بیان جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۷۳ به کنوانسیون جستجو و نجات دریایی ملحق شده است، اظهار کرد: نشست عشق آباد با هدف ارتقای کمی و کیفی دریانوردی خطوط کشتیرانی در دریای خزر، ناشی از قرار گرفتن این دریا در مسیر کریدور‌های تجاری و ضرورت توجه به تأمین ایمنی و ارائه خدمات جستجو و نجات دریایی و نیاز به تعاملات فنی و منطقه‌ای بین همه کشور‌های حاشیه دریای خزر برگزار شد.

مدیرکل حفاظت و ایمنی سازمان بنادر و دریانوردی، با اشاره به ضرورت تجمیع ظرفیت‌های کشور‌های حاشیه دریای خزر در زمینه جستجو و نجات دریایی و مشارکت تمامی کشور‌ها در تأمین ایمنی دریایی و ارتقای سطح دریانوردی، تأکید کرد: هیئت جمهوری اسلامی ایران به سرگروهی سازمان بنادر و دریانوردی در این نشست علاوه بر مشارکت فعال در اجلاس یاد شده، در حاشیه این نشست نیز با همتایان خود به صورت دو جانبه و چند جانبه دیدار و گفتگو کرد.

پسنده با اشاره به توانمندی‌های علمی و تجربی ارزشمند جستجو و نجات دریایی ایران، خاطرنشان کرد: نمایندگان سازمان بنادر و دریانوردی، در این نشست برگزاری دوره‌های آموزشی و مانور‌های جستجو و نجات دریایی مطابق با دستورالعمل‌های بین المللی را پیشنهاد کرد که با استقبال کشور‌های حاشیه دریای خزر همراه شد.

وی گفت نشست‌های دو و چندجانبه در حوزه تامین ایمنی و امداد و نجات دریایی قطعاً با تعامل و همکاری همه کشور‌های حاشیه دریای خزر سبب تحول و ارتقای سطح ایمنی دریانوردی در دریای خزر خواهد شد.

بازنشر مرین‌پرس به نقل از مانا

مدیر سایت

انتشار
منتشر شده توسط:
مدیر سایت