آخرین وضعیت طرح توسعه بندر گناوه؛ بزرگترین بندر سنتی ایران/ فاز اول پروژه به ارزش ۱۶۰۰ میلیارد تومان در بهمن ۱۴۰۴ به بهره‌برداری می رسد/ توسعه بندر بوالخیر در دستورکار سازمان بنادر

محمد شکیبی‌نسب در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، با اشاره به طرح توسعه بندر گناوه و پروژه احداث اسکله و دایک در بندر بوالخیر، اظهار داشت: طرح توسعه بندر گناوه با ارزش پروژه ۱۶۰۰ میلیارد تومان تا کنون ۲۴ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و فاز اول پروژه تا بهمن ماه سال ۱۴۰۴ به اتمام می‌رسد.

طول موج شکن‌ها و عملیات لایروبی

وی ادامه داد: طول موج شکن اصلی و فرعی پروژه ۲۳۸۸ متر و فعالیت‌ها از مردادماه ۱۴۰۲ آغاز و شناور طرح ۲۵۰۰ متر تعریف شده است و عملیات لایروبی به حجم ۹۸ هزار متر مکعب تا عمق منفی ۵ متر مدنظر قرار گرفته و احداث دیوار پیرامونی بندر به طول ۱۷۰۰ است. 

تشریح اهداف پروژه

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با بیان اینکه تجهیز کارگاه برای شروع عملیات لایروبی بندر گناوه انجام شده است، عنوان کرد: از جمله اهداف پروژه افزایش ظرفیت شناور طرح، افزایش ایمنی ورود، پهلوگیری و انجام عملیات تخلیه و بارگیری در بنادر گناوه و همچنین امکان استفاده از خور بندر به عنوان پارکینگ موتورلنج‌های خالی است.

شکیبی‌نسب با بیان اینکه بندر گناوه به عنوان بزرگترین بندر سنتی ایران با بیش از ۵۰۰ فروند موتورلنج تجاری است، خاطرنشان کرد: طرح توسعه بندر گناوه به صورت مستقیم با معیشت ۹۰ درصد مردم منطقه در ارتباط است و مردم از طریق دریا ارتزاق می‌کنند.

طرح توسعه بندر گناوه، فعالیت ایمن را رقم می‌زند

وی با تاکید بر اینکه طرح توسعه بندر گناوه یکی از پروژه‌های کلان بندری در استان بوشهر است، اظهار داشت: بندر گناوه بیش از ۴۰ سال در شرایط ناایمن فعالیت کرده و طرح توسعه بندر گناوه شرایط را برای فعالیت ایمن  فراهم خواهد کرد.

احداث اسکله و دایک در بندر بوالخیر

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در خصوص توسعه بندر بوالخیر نیز، بیان کرد: احداث ۱۵۰ متر اسکله و ۴۵۰ متر دایک در بندر بوالخیر با اعتبار ۱۳۸ میلیارد تومان مدنظر قرار گرفته که این پروژه ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

شکیبی‌نسب افزود: در بندر بوالخیر ۱۹۰ موتورلنج تجاری فعالیت می‌کند و بیش از ۹۰ درصد مردم این بندر نیز به فعالیت‌های دریایی وابسته است.

بازنشر مرین‌پرس به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

سنگاپور ۲۱ فروند کشتی کانتینری و نفتکش سفارش داد

س تیر 19 , 1403
    به گزارش گروه بین‌الملل مانا سایت پورت نیوز اعلام کرد: شرکت کشتیرانی اقیانوس آرام شرقی سنگاپور (EPS) برای ساخت هشت فروند کشتی کانتینری با هزینه ۲۰۴ میلیون دلار به ظرفیت ۱۸۰۰۰ TEU و چهار فروند کشتی  کانتینری با ظرفیت شناوری که بعداً تعیین خواهد شد به ارزش ۲.۴۵ […]
سنگاپور ۲۱ فروند کشتی کانتینری و نفتکش سفارش داد

همچنین بخوانید: