آغاز طرح توسعه ریلی بندر شهید رجایی

آغاز طرح توسعه ریلی بندر شهید رجایی

 

به گزارش خبرنگار مانا از بندرعباس، مهدی دوستی در همایش تجلیل از صنعت‌گران و معدن‌کاران نمونه هرمزگان اظهار کرد: در تلاش هستیم بیمه‌ها را برای کاهش ریسک سرمایه‌گذاری در حوزه دریا، ترغیب کنیم.

وی این تلاش‌ها در راستای اقتصاد دریا پیگیری می‌شود افزود: پوشش ریسک‌ها بود و در این راستا در تلاش هستیم تا حضور بیمه‌ها در حوزه‌های صنایع دریایی را تقویت کنیم.

استاندار هرمزگان با اشاره به لزوم توسعه دریا محور در کشور افزود: بیمه، تئوری اعداد بزرگ است که ما را به دور باطلی دچار کرده و با توجه به حجم کوچک اقتصاد دریا، بیمه به این حوزه ورود نمی‌کند و به همین دلیل نیز، حجم اقتصاد دریا رشد نمی‌کند.

دوستی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در راستای توسعه بندر شهید رجایی و حل چالش‌های این بندر، امروز ۲۵۰ هزار تن سیلوی در دست ساخت داریم.

این مقام مسئول با اشاره به نقش هرمزگان در صادرات و واردات کالا در کشور، ادامه داد: طرح توسعه شبکه ریلی داخلی بندر شهید رجایی نیز آغاز شده است.

استاندار هرمزگان همچنین با اشاره به افزایش ظرفیت زیرساختی در بندر شهید رجایی، عنوان کرد: بحث الحاق اراضی ۲۴۰۰ هکتاری به این بندر نیز انجام شده است.

وی در ادامه سخنانش تصریح کرد: بخش دیگر تمرکز خود را بر روی بهبود محیط کسب و کار معطوف کرده‌ایم و موفق شدیم امنیت سرمایه‌گذاری هرمزگان را از رتبه ۱۹ قبل از دولت سیزدهم به رتبه نخست برسانیم چرا که معتقدیم انباشت سرمایه مادر توسعه است.

دوستی تاکید کرد: در بحث توسعه معدنی، به کانی‌های غیر فلزی نیز توجه کرده و تلاش داریم زیرساخت‌های مورد نیاز در این بخش، مانند ایجاد بندر تخصصی در «خمیر» را توسعه دهیم.

بازنشر مرین‌پرس به نقل از مانا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بازرسی ۱۷۰۰۰ فروند کشتی در سال بر اساس تفاهم نامه پاریس

ش تیر 16 , 1403
  به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از پورت نیوز؛ دبیرخانه تفاهم‌نامه پاریس (MoU) که بازرسی کشتی در آب‌های ساحلی کشور‌های مختلف جهان را برعهده دارد اعلام کرد در سال ۲۰۲۳ میلادی میزان بازداشت کشتی‌ها بر اثر عدم رعایت استاندارد زیست محیطی به ۳.۸۱ درصد رسید که نسبت به […]
بازرسی ۱۷۰۰۰ فروند کشتی در سال بر اساس تفاهم نامه پاریس

همچنین بخوانید: