موضوعات: سرخط خبرها

هزار بار هم متولد شوم باز هم «دریانورد» خواهم شد/ ضرورت ورود جوانان به عرصه دریانوردی

ناخدا اردشید آب‌ خاک دوست در گفت‌وگو با پایگاه اطلا‌ع‌رسانی سازمان بنادر و دریانوردی در مورد جذابیت‌ها و سختی‌های شغل دریانوردی، اظهار داشت: دریانوردی همانند یک شمشیر دو لبه و شیرینی‌ها و سختی‌های خاص خود را دارد و با فراز و نشیب‌های زیادی روبرو است و به همین دلیل شغل بسیار جذابی است و امیدواریم بیش از هر زمانی در جامعه و به ویژه برای جوانان، شناخته شود.

باید عاشق شغل دریانوردی باشید

وی افزود: برای اینکه بتوانید یک دریانورد موفق شوید باید عاشق شغل دریانوردی باشید و این شغل را آگاهانه و با علاقه انتخاب کنید. شغل دریانوردی طوفان دارد، هوای خوب و خوش دارد، آرامش و در عین حال کولاک دارد و باید بدانید که با شغلی روبرو هستید که شرایط متفاوتی را در شرایط زمانی مختلف، تجربه می‌کند.

این ناخدای دریا با تاکید بر اینکه مردم جامعه و به ویژه جوانان باید با شغل دریانوردی آشنا شوند، عنوان کرد: متاسفانه مردم ما با شغل دریانوردی آنگونه که باید و شاید آشنا نیستند و همین مسئله موجب شده دریانوردی در بین خانواده ایرانی رواجی نداشته باشد.

میانگین سنی دریانوردان بالا رفته است

ناخدا آب‌ خاک دوست با بیان اینکه کشور ما در شمال و جنوب از مزیت‌های متنوع دریایی برخوردار است، گفت: تنوع دریایی در کشور ما بسیار زیاد است و چه در نوار ساحلی جنوبی کشور و چه در نوار ساحلی دریای خزر می‌توانیم شاهد رونق در حوزه دریایی باشیم و با روی آوردن جوانان به شغل دریانوردی با بیکاری جامعه مقابله کنیم.

وی با اشاره به اینکه میانگین سنی دریانوردان در ایران بالا رفته است و باید نسبت به این مسئله چاره اندیشی کرد، گفت: نیازمند ورود جوانان به عرصه دریانوردی هستیم و باید اینگونه میانگین سنی دریانوردی را در کشور کاهش دهیم و شاهد پویایی شغل دریانوردی باشیم.

نیازمند حمایت مسئولان از شغل دریانوردی هستیم

این ناخدای دریا با بیان اینکه علی‌رغم سختی‌های شغل دریانوردی، عاشق این شغل هستم، خاطرنشان کرد: دریا با نعمت و برکت فراوان همراه است و باید قدر این موهبت الهی را بدانیم و جایگاهش را ارج نهیم.

ناخدا آب‌ خاک دوست با تاکید بر اینکه شغل دریانوردی باید مورد حمایت حداکثری مسئولان و دستگاه‌های مختلف باشد، اظهار داشت: این شغل با سختی‌های فراوانی همراه است و در عین حال از ثبات مالی برای ملوانان برخوردار نیست و به همین دلیل باید نسبت به مسائل معیشتی دریانوردان چاره‌اندیشی و مشکلات و مصائب آن‌ها با برنامه‌ریزی صحیح، حل شود.

بازنشر مرین‌پرس به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی

مدیر سایت

انتشار
منتشر شده توسط:
مدیر سایت