موضوعات: سرخط خبرها

حمایت دولت و حاکمیت از دریانوردان، امری واجب است/ باید جوانان را به شغل دریانوردی تشویق کرد

حمید دریانوردی در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادر و دریانوردی در مورد جذابیت‌ها و سختی‌های شغل دریانوردی، اظهار داشت: هر کاری سختی‌ها و جذابیت‌های خاص خودش را دارد اما شاید شغل دریانوردی را متفاوت از سایر مشاغل دید و به دلیل شرایط متمایز کار کردن روی دریا این حرفه‌ از جنبه‌های مختلف قابل بررسی است.

فعالیت روی عرشه کار هر کسی نیست

این دریانورد نمونه کشور  ادامه داد: به طور مثال فعالیت در دمای بسیار بالا روی عرشه کشتی کاری نیست که از عهده هر کسی برآید و گویی روی آتش راه می‌روید، علاوه بر این در زمان طوفان یا مواج شدن دریا شرایط کار کردن روی کشتی بسیار سخت خواهد بود اما در کنار تمامی این موارد دریا جذابیت‌های خاص خود را دارد نمی‌توانید از آرامش آن و دنیای متفاوتی که روی کشتی تجربه می‌کنید به سادگی بگذرید.

دریانوردی مصداق بارز فداکاری است

این سرملوان کشتی با اشاره به اینکه دریانوردی مصداق بارز فداکاری است، عنوان کرد: یک ملوان باید از هوشیاری کامل برخوردار باشد و بتواند به بهترین شکل ماموریت‌های خود را انجام دهد چرا که دریانوردی شغلی بسیار حساس  و سهل‌انگاری در آن با وارد شدن خسارات جبران ناپذیری همراه است.  

زندگی روی کشتی و دریا، فلسفه خاص خودش را دارد

دریانوردی با بیان اینکه زندگی روی کشتی و دریا، فلسفه خاص خودش را دارد، خاطرنشان کرد: زمانی که چندین ماه روی کشتی هستید به طور حتم وقتی به خشکی می‌رسید حتی تعادل مناسبی برای ایستادن ندارید و شرایط کار کردن روی خشکی و دریا بسیار متفاوت است، بنابراین باید بدانید که زندگی در دریا، فلسفه خاص خودش را دارد و باید چنین سبک زندگی را بیاموزید.

وی با بیان اینکه به شخصه به عنوان یک دریانورد عاشق دریا و آرامش آن هستم، اظهار داشت: پدربزرگ و پدرم دریانورد بودند و من هم تصمیم گرفتم دریانورد شوم و ۳۹ سال است که شغلم دریانوردی است و از این کار لذت می‌برم.

سرملوان کشتی با اشاره به اینکه باید جوانان را انتخاب شغل دریانوردی تشویق کرد، گفت: این شغل نیازمند حمایت ویژه دولت‌مردان و حاکمیت است و چنین نگاهی برای کشور ضروری به شمار می‌رود و امری واجب است.

بازنشر مرین‌پرس به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی

مدیر سایت

انتشار
منتشر شده توسط:
مدیر سایت