موضوعات: اخبار دریایی

قرارداد سرمایه گذاری بخش خصوصی در زیرساخت های دریایی و بندری 60 همت یا 12 همت؟





تین نیوز

در حالی که  22 خرداد ماه امسال در پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در بیان عملکرد سازمان بنادر و دریانوردی عنوان شده که 12 همت قرارداد سرمایه گذاری بخش خصوصی و مردمی در زیرساخت ها و روبنایی بندری ایجاد شده، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی روز 12 تیر ماه  1403 این مبلغ را 60 همت عنوان کرد.

به گزارش تین نیوز، این در حالی است بر اساس آنچه خرداد ماه در پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی منتشر شده، 51 همت از 60 همتی که علی اکبر صفایی به آن اشاره کرده، توافق نامه بوده و هنوز به مرحله انعقاد قرارداد نرسیده است.

رضا محمد علی بیگی کارشناس دریایی در این مورد به تین نیوز گفت: خبر میزان سرمایه گذاری ۶۰ هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی در بنادر کشور طی سه سال گذشته که مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی دیروز ۱۲ تیرماه ۱۴۰۳ از طریق شبکه خبر در برنامه سلام خبرنگار سیما به اطلاع همه مردم در سراسر کشور رساند، برای بنده به عنوان عضوی از جامعه دریایی ایران، بسیار مَسِرَت بخش و امیدوار کننده بود.

وی افزود: ولی یادم آمد که در محتوای خبر با عنوان “انعقاد توافقنامه های سرمایه گذاری به ارزش ۶۳ هزار میلیارد تومان و تخلیه ۶۴ میلیون تن کالای اساسی” که در تاریخ ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ از طریق وب سایت وزارت راه و شهرسازی منتشر شده بود، میزان قرارداد منعقده در طی دولت سیزدهم (۱۰۰۰ روز) توسط بخش خصوصی در توسعه بنادر کشور ۱۲ هزار میلیارد تومان ذکر شده بود.

محمدعلی بیگی تاکید کرد: از طرفی از نظر محتوایی و قانونی فرق است بین توافق نامه و قراداد، چون توافق نامه همانطور که از نامش پیداست یعنی فهم و سپس توافق طرفین بر دغدغه ها، خواسته ها و تعهدات و نه شروع تعهدات طرفین که در قالب انعقاد قرارداد آورده می شود. چه بسیار توافق نامه هایی که منجر به قرارداد و شروع انواع همکاری ها نشدند.

بیگی گفت: پس یکبار دیگه دو خبر را با دقت بیشتری خواندم که نتیجه آن را برای قضاوت بهتر مردم در تصویر زیر آورده ام: 

بازنشر مرین‌پرس به نقل از تین‌نیوز

مدیر سایت

انتشار
منتشر شده توسط:
مدیر سایت