حمایت از کنوانسیون مدیریت آب توازن در ماداگاسکار

حمایت از کنوانسیون مدیریت  آب توازن در ماداگاسکار

به گزارش بندر و دریا هدف این کنوانسیون جلوگیری از گسترش موجودات آبزی مضر در آب توازن کشتی‌ها از منطقه‌ای به منطقه دیگر است و این کار با ملزم کردن تمام کشتی‌های موجود در ترافیک بین‌المللی انجام می‌شود تا آب توازن و رسوبات خود را با در نظرگرفتن برنامه مدیریتی خاص کشتی، مدیریت کنند. همچنین تمامی کشتی‌ها باید دارای دفترچه ثبت آب توازن و گواهینامه مدیریت آب توازن بین‌المللی نیز باشند.

باتوجه به اهمیت روزافزون این کنوانسیون، یک کارگاه ملی در آنتاناناریوو، ماداگاسکار از 14 تا 17 ماه می امسال  برگزار شد. در این کارگاه بر اهمیت کنوانسیون مدیریت آب توازن سازمان بین‌المللی دریانوردی(BWM)  و سیستم‌های ضدرسوب (AFS) برای حفاظت از محیط زیست دریایی و تنوع زیستی تأکید شد.

کنوانسیون AFS در سال 2008 لازم‌الاجرا شد و کنترل‌هایی را روی برخی از مواد مضر اعمال کرد. همچنین این کنوانسیون مکانیسمی برای اعمال کنترل روی مواد اضافی در آینده نیز ارائه می‌دهد.

در این کارگاه 27 مقام دولتی از طریق ارائه‌ها، بحث‌های گروهی و تمرین‌های ایفای نقش، اقدامات لازم را در سطح ملی برای انجام و اجرای کنوانسیون‌ها فراهم کردند.

موضوع‌های ارائه‌شده در این کارگاه شامل مروری بر مدیریت آب توازن و سیستم‌های ضدرسوب، مروری بر کنوانسیون‌های BWM و AFS و دستورالعمل‌های مرتبط، درک تعهدات طرفین تحت کنوانسیون BWM و AFS، نظارت بر انطباق و اجرای کنترل دولت بندر، کاهش خطر و دیگر جنبه‌های فنی و مقرراتی است.

از زمان تصویب این کنوانسیون‌ها، سازمان بین‌المللی دریانوردی به منظور تشویق و کمک به کشورها در تصویب، انجام مؤثر و اجرای آنها کارگاه‌های ملی و منطقه‌ای را برگزار کرده است. این قبیل کارگاه‌ها به بهبود حفاظت از محیط زیست دریایی کمک می‌کنند.

این کارگاه نیز توسط سازمان بین‌المللی دریانوردی سازمان‌دهی شد. میزبانی آن را آژانس APMF ماداگاسکار برعهده داشت که از طریق برنامه همکاری فنی یکپارچه سازمان بین‌المللی دریانوردی ارائه شد.

 

 

بازنشر مرین‌پرس به نقل از بندر و دریا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

رتبه هشتم کشوری سازمان بنادر و دریانوردی در دهمین دوره پایش کیفیت خدمات الکترونیکی درگاه ها و پرتال های دستگاه های اجرایی / عملکرد ممتاز سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه در حوزه توسعه و استقرار دولت الکترونیکی

چ تیر 13 , 1403
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، سعید خورسندی در این باره توضیح داد: سازمان بنادر و دریانوردی در دهمین دوره پایش کیفیت خدمات الکترونیکی دستگاه های دولتی، از سوی سازمان فناوری اطلاعات ایران، با کسب امتیاز ۹۱/۹۰ ضمن ارتقای ۱۵ پله ای نسبت به سال گذشته(رتبه ۲۳) […]
رتبه هشتم کشوری سازمان بنادر و دریانوردی در دهمین دوره پایش کیفیت خدمات الکترونیکی درگاه ها و پرتال های دستگاه های اجرایی / عملکرد ممتاز سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه در حوزه توسعه و استقرار دولت الکترونیکی

همچنین بخوانید: